Spațiul de lucru poate avea un impact uriaș asupra creativității și, mai ales, productivității tale. Mulți oameni nu se gândesc cât de importante sunt anumite mici detalii pentru munca lor, pentru obținerea unor rezultate eficiente. De la culori la temperatură: iată câteva mici trucuri care te vor ajuta să devii mai eficientă la birou.
Culorile din jurul nostru pot avea o influență semnificativă asupra creierului și stării noastre de spirit, așa că alege-le cu mare grijă, pentru că de ele va depinde și productivitatea ta! Folosește preponderent albastru, verde și alb la birou: au un efect calmant și te vor ajuta să te liniștești în momentele sau situațiile stresante. O explozie de culori se poate dovedi a fi haotică, așa că încearcă să te rezumi la câteva nuanțe. Dacă nu poți schimba culoarea pereților sau a mobilierului de la birou, încearcă să compensezi prin câteva accente de culoare: o vază, un suport pentru dosare, o pernuță de scaun, câteva plante și tot așa!
Da, temperatura poate influența semnificativ productivitate la mediul de lucru și chiar s-au făcut studii în acest sens! „Există o temperatură optimă pentru clădirile de birouri, o temperatură care ne permite să ne simțim confortabil. Problema este că, în majoritatea clădirilor, temperatura nu este cea care corespunde nevoii de confort a oamenilor și nici una care să stimuleze productivitatea”, spune Alan Hedge, profesor de ergonomie la Cornell University. Acesta a condus un studiu în urma căruia s-a constatat că angajații care au lucrat la o temperatură de aproximativ 25 de grade Celsius au fost mai productivi decât cei care au lucrat la o temperatură de 20-21 de grade Celsius. Bineînțeles, fiecare persoană se simte confortabil într-un anumit mediu, așa că indiferent de temperatura pe care o preferi, ai grijă să îți creezi condițiile optime de lucru. Dacă la birou e prea cald, îmbracă-te mai lejer și, eventual, ține un mic ventilator de birou pe masă. Dacă faci parte din clubul friguroaselor irecuperabile (ca mine, de exemplu), ține aproape o păturică sau o eșarfă maxi! La nevoie, îți vor fi de mare, mare ajutor!
Gălăgia de la birou, mai ales dacă lucrezi într-un open space cu multe, multe persoane, îți poate distrage atenția și te poate împiedica să dai randament. Dacă zgomotul ajunge la un nivel pe care nu îl poți suporta, apelează la niște căști cu noise cancellation sau, dacă e posibil, mergi să lucrezi într-o cameră mai liniștită.
Lumina joacă un rol cheie în ceea ce privește productivitatea la locul de muncă. Dacă este insuficientă, îți poate cauza migrene, stări de oboseală și irascibilitate sau tulburări de vedere. Ideal ar fi să te bucuri de cât mai multă lumină naturală, însă, dacă lucrezi într-o spațiu cu foarte multe birouri și nu ai norocul să prinzi loc lângă fereastră, poate că ar fi cazul să îți aduci o lampă de birou care să compenseze. Lumina sporește creativitatea, inspirație și, implicit, eficiența muncii tale.
Dacă îți petreci opt ore (sau chiar mai bine de-atât) la birou, ar fi bine să te simți confortabil. Cel mai important este scaunul, care nu ar trebui să îți dea dureri de spate. Apoi, poziționează-ți monitorul astfel încât vârful acestuia să fie la nivelul ochilor tăi. Nu în ultimul rând, folosește un taburet sau o cutie (depinde ce ai la îndemână) pentru a-ți întinde picioarele sub birou. În felul acesta, nu va mai exista atât de multă presiune asupra coloanei vertebrale și vei sta mai confortabil.
Foto: outnow.ch