Cele mai cool label-uri franceze

The Kooples

Salut! Sunt Cătălina şi sunt îndrăgostită de orice are legătură cu Franţa.

Am făcut, aşadar, o selecţie de label-uri franceze pe care le găsesc super cool:

A.P.C.

A.P.C., acronim pentru Atelier de Production et de Création, este creaţia designerului de origine tunisiană Jean Touitou, care şi-a lansat prima colecţie în anul 1987. Estetica sa orbitează între Shibuya şi Mercer street, rue Madame şi Stockholm, Beckett şi Cristobal Balenciaga.

A.P.C. se traduce prin piese clasice, cu forme simple, minimaliste – fie că este vorba despre haine, pantofi, accesorii, sau linia de home décor.

The Kooples

Un mix jucăuş al sintagmelor„the couples/les couples” (engl/fr), The Kooples omagiază practica chic (abordată într-o manieră lipsită de efort de către pariziene) de a împrumuta hainele şi accesoriile partenerului. Label-ul oferă haine separate în două colecţii distincte – cea masculină şi cea feminină – dar care pot fi mixed & matched şi purtate de către ambele sexe.

Maje

Creat în 1999 de către Judith Milgrom, Maje îmbină minimalismul chic specific francez, cu detalii boeme (print-uri, broderii, accente country). Numele este o asociere a patru litere dragi creatoarei brandului – M pentru Milgrom, A pentru Alain (fratele său, care lucrează alături de ea), J pentru Judith, şi E pentru Évelyne Chétrite (sora sa, fondatoarea şi directorul artistic al label-ului Sandro).

Sandro

Label-ului de womenswear fondat de către Évelyne Chétrite în 1984 i s-a alăturat în 2008 linia de menswear sub direcţia artistică a fiului sau, Ilan. Ambele colecţii surprind chintesenţa esteticii clasic pariziene – eleganţă cu aer minimalist.

Pigalle

Denumit după cartierul parizian omonim, brand-ul Pigalle este creaţia lui Stephane Ashpool, de asemenea fondator al agenţiei Vida9 (ce produce show-uri pentru Rick Owens, Gareth Pugh sau Christian Dior), şi câştigător al prestigiosului premiu Grand Prix Style Award, oferit de ANDAM. Label-ul îmbină colecţii de runway cu aer avantgarde, cu o linie de streetwear populară printre cei mai în vogă skateri şi artişti hip hop ai momentului.

Vetements

Numele Vetements a intrat în atenţia publicului larg toamna trecută, când Demna Gvasalia, parte din colectivul de creaţie al label-ului, a fost numit director artistic al Balenciaga, ulterior plecării lui Alexander Wang. Estetica brand-ului este orientată înspre avantgarde cu aură minimalistă, şi numără printre fani celebri pe Kanye West sau Rihanna.

Maison Kitsuné

Maison Kitsuné a fost fondat în 2002 şi, pe lângă estetică clasic pariziană, omagiază de asemenea industria muzicală – label-ul include de asemenea o casă de discuri (dar şi o cafenea!), toate sub direcţia creatorilor brand-ului – Gildas Loaëc şi Masaya Kuroki.

Foto: The Kooples