Publicat pentru prima dată în 1963, calendarul Pirelli a devenit, de-a lungul vremii, un item iconic. Dezirabilitatea sa rezidă nu numai în accesibilitatea limitată (există un număr foarte mic de copii distribuite anual clienţilor Pirelli şi unei suite de celebrităţi), ci şi în faptul că numele implicate în crearea sa, de la fotografi la modele, sunt unele prestigioase.
Povestea realizării fiecărei ediţii este mereu una fascinantă, iar începând de acum, etapele de creaţie a legendarului calendar vor putea fi descoperite pe nouă platforma online – www.pirellicalendar.com
Prin intermediul filmelor, fotografiilor şi diverselor interviuri acordate în exclusivitate, website-ul oferă vizitatorilor posibilitatea de a descoperi peste 50 de ani de istorie a calendarului şi de a experimenta culisele celei mai recente ediţii urmând, pas cu pas, alături de autorul său, Peter Lindbergh, procesul de realizare a Calendarlui Pirelli 2017, ce va fi lansat la finalul lunii noiembrie.
Un interviu cu fotograful german, imagini de la locaţiile de shooting şi un videoclip ce surprinde atmosfera din spatele camerelor sunt doar câteva dintre materialele în exclusivitate deja disponibile, iar numărul lor va creşte pe parcursul săptămânilor viitoare.
Noua secţiune Behind The Scenes: Making of The Cal va fi, în principal, cea care va însoţi vizitatorii pe parcursul lunilor viitoare, alături de echipa Pirelli, permiţându-le să descopere procesul artistic al unui fotograf de prestigiu.
Secţiunea Icons ─ dedicată dialogului cu cei mai de seamă reprezentanţi ai lumii artei, culturii, divertismentului, modei, sportului şi muzicii ─ este îmbogăţită, începând de astăzi, cu un interviu în exclusivitate cu Andrea Bocelli, în completarea celor deja oferite de Roberto Bolle, Candice Huffine, Tommy Hilfiger, Marc Newson şi Serena Williams.
Poveştile, curiozităţile şi iniţiativele aparţinând calendarului ce au legătură cu lumea artei, precum expoziţiile sau prezentările la nivel internaţional, fac obiectul secţiunii Stories.
Cele 43 de ediţii ale Calendarului sunt prezentate în detaliu în seciunea Time Machine, unde imaginile şi filmările din culise sunt structurate pe decade, constituind o călătorie virtuală în evoluţia esteticii şi obiceiurilor, întregită prin comentariile care contextualizează perioadele din perspectivă istorică şi politică.
Website-ul însoţeşte proiectul www.pirelli.com care, de la lansarea sa, cu 9 luni în urmă, a înregistrat peste 1 milion de vizitatori, interesaţi să descopere poveştile de zi cu zi ale companiei, de la produse la cultură, de la business la management sustenabil, de la Calendarul Pirelli la Motorsport.
Foto: Pirelli