Maria Grazia Chiuri este prima femeie în poziţia de director de creaţie al casei Dior, de la fondarea sa acum 70 de ani.
Colecţia sa pentru primăvară/vară 2017 a fost prezentată în cadrul unuia dintre cele mai anticipate show-uri de la Paris Fashion Week, rivalizată poate doar de către celelalte două debuturi ale sezonului – al lui Anthony Vaccarello la Saint Laurent şi al Bouchrei Jarrar la Lanvin.
Unul dintre cele mai importante concepte aflate la baza esteticii casei Dior este feminitatea. Un lucru pe care Chiuri l-a redat cu măiestrie la Valentino, siluetele romantice şi pline de graţie create alături de Pierpaolo Piccioli aducând un succes notabil casei de modă italiene.
La Dior, însă, Chiuri a deschis povestea colecţiei cu un look neaşteptat – nu o siluetă romantică, elegantă, ci o jachetă de scrimă, purtată alături de o pereche de pantaloni capri, de către supermodelul Ruth Bell, care se întâmplă să aibă zilele astea o coafură boyish, stil pixie.
Cu toate acestea, colecţia Dior PV 2017 este despre feminitate. „Mesajul aici este că nu există un singur fel de femeie”, a explicat Chiuri.
Astfel, feminitatea a venit sub forma unor alte jachete de scrimă, a tenişilor sau botinelor, a mantourilor de inspirație masculină, dar și a reiteraţiilor jachetei Bar, a rochiilor şi fustelor din mătase sau tulle transparent, şi a unei serii de rochii lungi pentru seară, brodate cu motive inspirate de cărţile de tarot (un omagiu adus lui Monsieur Dior însuşi, care obişnuia să creadă în zodiac).
Chiuri a omagiat, de asemenea, celelalte nume care au stat, pe rând, în spatele frâielor creative ale casei – oglindind tailoring-ul lui Gianfranco Ferré, presărând printre imprimeuri motivul albinelor, folosit de către Slimane în colecţiile sale pentru linia Homme, sau reinterpretând geanta Saddle alui Galliano.
Printre siluetele feminine – fiecare în felul său unic, la fel ca fiecare femeie – Chiuri a presărat câteva mesaje, sub forma unor tricouri cu slogan. Unul dintre ele face referire nu numai la tematica show-ului, ci şi la o discuţie extrem de actuală în societate în acest moment: „We should all be Feminists”. Altul, „Dio(r)evolution” pare a a fi o promisiune pe care designerul o face legat de viitorul său la conducerea creativă a casei Christian Dior.
Foto: hepta.ro