De la cele mai relevante trenduri pentru sezonul primăvară 2017 şi până la cele mai importante evenimente care au punctat cele zece zile, iată ce trebuie să reţii legat de cea mai recentă Săptămână a Modei de la Paris:
Louis Vuitton prezintă accesoriul-fetiş al sezonului
Dacă de regulă genţile create de Nicolas Ghesquière sunt accesoriile ce ajung automat pe lista celor mai râvnite accesorii de la Paris Fashion Week, de această dată, locul le-a fost furat de carcasele de telefon modelate după imaginea poşetelor Petite Malle, care s-au numărat printre cele mai fotografiate (şi împărtăşite pe Instagram) accesorii ale sezonului.
Trend alert: Umerii exageraţi
I-am remarcat la Balenciaga, Céline, Masha Ma, şi nu numai. Este de preferat să porţi piesele cu umeri laţi, de dimensiuni voit exagerate, alături de o piesă slim, care să echilibreze partea de jos a siluetei cu cea de sus – o pereche de pantaloni pană sau o fustă creion, de pildă. Cu toate acestea, după cum poţi observa în stylingul propus la Céline, pentru un look nonşalant, eşti liberă să optezi şi pentru o pereche de pantaloni cu croială largă, relaxată.
Alber Elbaz este onorat cu Légion d’Honneur
Alber Elbaz, unul dintre cele mai apreciate figuri din lumea modei (concedierea sa de la Lanvin a fost însoțită nu numai de un cor de proteste din partea tuturor celor 330 de angajaţi ai atelierului casei de modă, ci şi de nemulţumirea întregii industrii). Aşadar, multă lume a fost încântată când Elbaz a fost onorat cu cea mai înaltă distincţie civilă franceză, o medalie a Legiunii de Onoare, oferită de către Audrey Azoulay, ministrul culturii franceze.
Trend alert: The New Sporty
Athleisure este fost una dintre cele mai populare tendinţe de câteva sezoane încoace, însă la Paris, designerii au propus maniere mai elegante de a încerca trendul sporty. La Courrèges – bodysuituri, colanţi şi jachete cu aer futurist, la Dior – jachete de scrimă, şi la Paco Rabanne – veste cu glugă şi umeri laţi.
Reîntoarcerea lui Olivier Theyskens
Olivier Theyskens s-a retras din lumina reflectoarelor industriei modei acum doi ani, însă acest sezon marchează reîntoarcerea sa. Designerul a revenit din New York în Paris, şi a prezentat o colecţie pentru brandul său omonim unui public restrâns de şaizeci de persoane. Colecţia a sărbătorit „o reîntoarcere la elementele de bază”, făcând referire nu numai la faptul că Olivier s-a inspirat din arhivă propriului brand, ci şi la faptul că look-urile au gravitat în jurul pieselor de bază pe care orice femeie ar trebui să le aibă în garderobă.
Trend alert: Mâneci de inspiraţie Eighties
La Saint Laurent, Isabel Marant sau Kenzo, printre altele, am remarcat o trimitere la mânecile bufante, supradimensionate, în stilul anilor ’80 (inspirate, parcă, de look-urile din iconicul serial Dynasty). Sunt retro, ultra cool, şi după cum poţi observa, arată la fel de bine în versiuni grunge, boho sau sporty.
Sezonul debuturilor
Este prima dată în istoria Săptămânilor Modei de la Paris când patru mari case de modă prezintă colecţii create de designeri abia ajunşi la cârma creativă a respectivelor branduri. Maria Grazia Chiuri şi-a prezentat show-ul de debut pentru Christian Dior, fiind prima femeie în rolul de director de creaţie din istoria casei de modă. La Saint Laurent, Anthony Vaccarello i-a luat locul lui Hedi Slimane, care s-a retras în luna aprilie a acestui ani, în timp ce la cârma Lanvin a venit Bouchra Jarrar, care şi-a pus propriul label haute couture într-o pauză pe termen nedefinit. De asemenea, transferarea Mariei Grazia Chiuri la Dior a însemnat că Pierpaolo Piccioli a creat pentru prima dată în opt ani, o colecţie solo pentru Valentino.
Trend alert: Pe un singur umăr
Sezonul de primăvară va fi, se pare, focalizat pe umeri. Pe lângă jachetele cu umeri ultra-laţi sau piesele cu mâneci voluminoase, designerii propun încă o manieră de a accentua această parte a corpului: hainele pe un singur umăr. Givenchy, Saint Laurent şi Rochas sunt câteva dintre brandurile care propun acest trend.
Subiecte de buzz
Paris Fashion Week nu duce lipsa de… bârfe. Cel mai hot subiect al acestui sezon a fost retragerea lui Justin O’Shea după mai puţin de un an petrecut în rolul de director de creaţie al brandului Brioni. O’Shea a fost numit în funcţie în luna martie a acestui an, după ce a părăsit rolul de fashion director al platformei de e-shopping MyTheresa, acest lucru făcând să se ridice multe sprâncene în industrie, legat de lipsa sa de experienţă. Justin a creat o singură colecţie pentru brandul de menswear în cadrul Săptămânii Modei Couture desfăşurată la Paris în luna iulie, şi este responsabil pentru ideea de a avea ca staruri ale campaniei petru toamnă/iarnă 2016 pe membrii trupei Metallica, generând atenţie pozitivă asupra brandului.
Trend alert: Tricourile (cu) statement
Când zic „statement” mă refer atât figurativ, cât şi literalmente, căci printre cele mai aclamate piese ale sezonului se numără tricourile cu mesaj, care fac un statement puternic. Ia de exemplu propunerea Mariei Grazia Chiuri pentru Dior: colecţia a inclus un tricou cu îndemnul „We Should All Be Feminists”, precum şi un altul cu mesajul „Dio(r)evolution”, care pare a a fi o promisiune pe care designerul o face legat de viitorul sau la conducerea creativă a casei Dior.
Foto: hepta.ro, paginile de Facebook ale brandurilor