Rând pe rând, diverse piese vestimentare sau accesorii au primit tratamentul „statement” – pantofi statement, genţi statement, clutch-uri statement, coliere statement, inele statement, cercei statement, ochelari de soare statement… ce mai lipsea? Predicţia mea din asta toamnă (o găseşti aici) s-a adeverit! Şosetele statement sunt un concept legitim şi dacă ÎNCĂ nu mă crezi, dovada o găseşti pe podiumuri, în colecţiile designerilor şi, nu în ultimul rând, în rapoartele de vânzări ale retailerilor.
Sarah Rutson, President of Global Buying pentru platforma e-commerce Net-A-Porter, a menţionat recent într-un interviu pentru Vogue faptul că în 2016, şosetele cu logo ale brandului Vetements s-au vândut atât de bine, încât retailerul abia reuşea să ţină pasul cu cererea clienţilor, astfel încât modelul (în ciuda faptului că vine cu un preţ deloc accesibil – 70 de euro) a trebuit ca stocul să fie completat de foarte multe ori, pentru că se epuiza în scurt timp după apariţia lui pe site.
Ţi se pare că 70 de euro e un preţ astronomic pentru o pereche de şosete? Tot pe Net-A-Porter.com poţi găsi modelul Little William de la Gucci, care poate fi al tău contra sumei de 375 de euro. Ce-i drept, în apărarea preţului piperat, şosetele Little William sunt împodobite cu o panglică pe care sunt aplicate cristale şi perle (dacă intenţionezi să devii norocoasă posesoare a unei perechi, nici nu te gândi să le ascunzi în pantofi sport – poartă-le cu cele mai descoperite sandale pe care le deţii!).
Gucci şi Vetements nu sunt singurele labeluri care promovează şosetele, transformându-le într-un accesoriu statement. Marni, Prada sau Comme des Garçons sunt numai câteva exemple de branduri care includ şosete în prezentările lor de câteva sezoane deja (la Marni şi Prada, şosetele sunt granny-style, cu imprimeuri aglomeratee, în timp ce Rei Kawakubo obişnuieşte să asorteze şosete simple, minimaliste, look-urilor conceptuale pe care le trimite pe podium).
În colecţiile recente, cele pentru sezonul de primăvară 2017, designerii au asortat şosetele cu… orice. La Givenchy, Ricardo Tisci a punctat majoritatea look-urilor cu şosete colorate, la Off-White, Virgil Abloh a acoperit şosetele în totalitate cu paiete şi le-a asortat cu sandale cu barete subţiri (foto intro), în timp ce Vetements tocmai ce a lansat chiar la sfârşitul anului trecut o colecţie de şosete în colaborare cu Reebok, inspirată de curentul death metal.
Şi drept dovadă că acest curent al şosetelor statement e în ascensiune, Carolina Herrera (probabil un label de la care nu te-ai fi aşteptat să promoveze un astfel de trend) a punctat aproape toate look-urile din colecţia sa Pre-Fall 2017 (abia lansată) cu şosete lungi peep-toe. Da, de la look-uri cu alură relaxată şi până la ţinute cu aer business sau chiar rochii elegante de seară, toate au fost asortate cu un hibrid între jambiere şi şosete.
Dacă nu eşti pregătită să plăteşti sume piperate pentru şosete sub semnătura designerilor, fii pe pace, căci găseşti destule variante cool la preţuri foarte accesibile. Câteva exemple poţi găsi chiar mai jos.
SHOP THIS STORY:
Foto: Website-urile brandurilor