Fast Fashion Becomes Faster: H&M adoptă modelul see-now/buy-now

Fast fashion e pe cale să devină… even faster fashion. Despre ce e vorba aici? H&M este pe cale să se alăture brandurilor care funcţionează mai nou pe modelul de business see now/buy now.

Pe 1 martie, brandul suedez ar fi trebuit să îşi prezinte în cadrul Săptămânii Modei de la Paris colecţia Studio pentru sezonul toamnă/iarnă 2017-18. În schimb, colecţia care va fi prezentată pe podium va fi cea pentru primăvară/vară 2017.

Chiar dacă brandurile franceze au refuzat elegant până în acest moment să adere la noua formă de business, există o listă crescândă de case de modă care au îmbrăţişat deja modelul see now/buy now de câteva sezoane (printre ele se numără Tommy Hilfiger, Tom Ford, Burberry, Rebecca Minkoff sau Michael Kors).

Când am început să prezentăm colecţiile la Paris, ne-am dorit să ne încadrăm în acelaşi model cu celelalte branduri; acum că alte branduri se ghidează după un model in-season, ne dorim şi noi să facem acest lucru”, spune Pernilla Wohlfahrt, Head of Design şi Creative Director H&M.

Nu este totuşi prima dată când H&M pune pe podum o colecţie in-season. Cele mai recente lansări ale colecţiilor în colaborare cu designeri, printre care Kenzo x H&M sau Balmain X H&M, au fost acompaniate de show-uri spectaculoase, şi se speculează că show-ul H&M Studio primăvară/vară 2017 nu va face excepţie de la regulă.

Ne dorim foarte mult să împărtăşim această experienţă cu fanii noştri, aşa că show-ul va fi difuzat live pe site-ul H&M”, mai spune Pernilla.

Cu o lună înaintea show-ului, brandul va oferi un preview ce cuprinde 16 look-uri, care vor fi prezentate pe site, astfel încât să ştim la ce să ne aşteptăm atunci când colecţia va ajunge în sfârşit pe podium şi, imediat după, în magazine.

Colecţia feminină are un aspect androgin cu volane romantice şi tuşe de alb, precum şi piese sporty şi funcţionale cu şiret elastic în talie şi din nylon şifonat. În loc de rochii vaporoase, culori vii şi printuri originale, vă puteţi aştepta la gulere care par să danseze, volane romantice şi pantofi slip-on”, a divulgat Ann-Sofie Johansson, Creative Adviser H&M, pentru WWD.com.

Colecţia masculină este inspirată de o călătorie în Havana. Am fost atraşi de ideea de frumuseţe învechită şi de schimbările prin care trece Havana, şi de aceea echipa creativă a pornit într-o excursie într-acolo. Au stat undeva în apropierea unui studio de balet şi a unui centru de box, iar sportul s-a dovedit a fi sursa principală de inspiraţie.” Ne putem aştepta la piese clasice reinventate, precum trench coat-uri, blazere şi jachete bomber cu croieli neconvenţionale şi din materiale neobişnuite.

Atât colecţia feminină cât şi cea masculină vor fi prezentate în cadrul aceluiaşi show, pe 1 martie, şi vor deveni disponibile pentru achiziţionare online imediat după încheierea prezentării.

Începând cu data de 2 martie, colecţiile vor putea fi cumpărate şi dintr-o selecţie de magazine H&M din întreaga lume.

Foto sus: campanie H&M vară 2016