Nu cred că e nevoie să îţi mai spun că sutienul este o piesă de îmbrăcăminte foarte importantă. Da, acel „important” nu e o exagerare. De cele mai multe ori, un sutien poate să facă diferența dintre un outfit cool și unul inestetic – mai exact, dacă porţi lenjeria potrivită, dintr-o dată hainele pe care le pui pe deasupra cad mai bine pe siluetă, în timp ce dacă porţi un sutien nepotrivit poţi ruina efectul chiar şi celui mai interesant top sau al celei mai frumoase cămăşi.
Dacă te întrebi care sunt trendurile actuale în materie de sutiene, un studiu publicat de Edited arată că în ultima vreme, s-a produs o schimbare signifiantă în ceea ce priveşte preferinţele femeilor în materie de sutiene.
Mai exact, sutienele push-up, care au deţinut multă vreme titlul de cel mai bine vândute, nu mai sunt în topul vânzărilor, ci au fost înlocuite cu un alt model. Este vorba despre bralettes sau despre sutienele triunghiulare! Parcă nu e chiar atât de şocantă această informaţie, nu? Nu de alta, dar precis ai observat aceste modele de sutiene fie pe vedete/street style stars, fie pe diverse fashionable girls.
Studiul publicat de Edited, bazat pe un eșantion de 80 de retaileri de lenjerie din Statele Unite, Regatul Unit şi Europa, pe durata a trei luni, arată că vânzările la sutiene push-up au scăzut cu 50% comparativ cu cele de acum un an, iar vânzările la sutiene cu burete au scăzut de asemenea cu 22%. În acelaşi timp, vânzările la bralettes şi sutiene triunghi (fără cupe ranforsate) au crescut cu 120%.
Explicaţia pe care studiul o oferă pentru acest fapt este că „datorită faptului că sutienele neranforsate costă mai puţin să fie produse, acest lucru se reflectă în preţ, care la rândul sau este mai mic”. Modelele neranforsate costă în medie cu 26% mai puţin decât sutienele push-up, iar retaileri precum Bergdorf Goodman sau Marks &Spencer capitaliează acest lucru. Studiul arată că faţă de anul trecut, când procentul de sutiene vândute de Bergdorf Goodman cu preţ sub 50 de dolari reprezenta 1% din oferta lor, în timp ce anul acesta, este 44%. În cazul Marks & Spencer, anul trecut numai 23% dintre sutienele vândute în magazinele lor costau sub 20 de dolari, în timp ce anul acesta 73% sunt sub acest preţ.
Pe lângă costul mai mic, sutienele triunghi sau cele stil bralette mai au un avantaj – rezonează mult mai bine cu tendinţele actuale în modă, care virează mai degrabă către un look natural şi degajat.
La fel cum rochiile super scurte şi strâmte nu mai sunt la modă, ba chiar a devenit uncool să porţi genul de haine super sexy care erau în vogă prin anii 2000, şi în cazul lenjeriei se face simţită tranziţia către un stil mai relaxat şi o imagine senzuală în mod mai degrabă discret.
Sutien Pull & Bear – 59,90 lei – aici
De altfel, bralettes şi triangle bras sunt chiar mult mai comode decât un push-up bra! E o plăcere să le porţi pe sub orice, fie pe sub o rochie sau chiar şi pe dedesubtul unui simplu tricou. Ba chiar şi pe deasupra!
Arată senzaţional pe sub un top transparent, sau ivindu-se prin decolteul unei rochii. De asemenea, poţi să iei exemplul Bellei Hadid şi să laşi baza unui bralette din dantelă să se întrevadă pe sub partea de jos a unul crop top! Ba chiar poţi să faci ca un bralette să ţină locul unui top (poartă pe deasupra un blazer şi nişte pantaloni pană şi rezultatul este un look senzual şi în acelaşi timp cool, numai bun de party!). Posibilităţile sunt nelimitate, iar mai jos găseşti câteva dintre bralettes şi triangle bras pe care noi, fetele din redacţie, le avem deja în coşurile virtuale de cumpărături.
SHOP THIS STORY: