De când mă știu mi-au plăcut mult ceasurile. Mi s-a părut că, indiferent dacă te poți uita cât e ora și de pe telefonul mobil, un ceas de mână, pe care să îl schimbi în funcție de ținută, ocazie, dispoziție, este accesoriul perfect (mai ales dacă n-ai dispoziție de bijuterii prea multe în timpul zilei). Așa că m-am bucurat să pot vorbi despre tendințe în orologerie și noi lansări cu Benoit Lecigne, Brand Director Hublot – foto sus – (mai ales că modelul original negru din oțel Big Bang de la Hublot a fost, pentru multă vreme, unul dintre favoritele mele).
Baselworld tocmai s-a încheiat. Care vor fi principalele trenduri în orologerie pentru următoarea perioadă?
Uitându-mă înapoi, aș spune că s-au conturat acolo câteva mari trenduri: industria smartwatch va lua avânt, vor exista tot mai multe opțiuni pentru cei care vor să își cumpere un ceas entry-level, vor fi lansate tot mai multe colecții inspirate de modelele vintage dar vor reveni în trend și ceasurile cu design inside-out, mecanice și cu mecanisme skeleton. La Hublot noi nu urmărim tendințele, ci le setăm, și facem tot posibilul să inovăm constant. Spre exemplu, atunci când competitorii noștri și-au extins linia de produse accesibile, noi am crescut costul mediu, am dezvoltat noi mecanisme in-house și am lansat o întreagă colecție cu safire, un material dificil și până acum destinat doar pieselor unicat sau celor din colecțiile private. Motto-ul Hublot sintetizează perfect filozofia noastră: „Be the First, Unique or Totally Different” (Fii primul, unic sau total diferit de restul!). Mulțumită acestei filozofii, Hublot a rămas în lumina reflectoarelor în fiecare an.
Care vor fi noutățile pe care le pregătește Hublot pentru clienți în acest an?
În total, între Geneva Days în ianuarie și Baselworld în martie, am lansat 100 de modele noi Hublot. Cu siguranță oricine își va găsi modelul preferat Hublot din colecția din 2017. Aceasta este de fapt punctul forte al brandului: de la modelele Big Bang (modelul iconic al mărcii) la Classic Fusion (linia timeless) sau Spirit of Big Bang (colecția stylish) – fiecare persoană va găsi un ceas care să i se potrivească la încheietură. Așadar, printre noutățile noastre, aș menționa că Big Bang Blue va fi disponibil, din iunie, cu o carcasă din oțel de 44 milimetri pentru bărbați și versiunea ceva mai mică (41 milimetri) cu 36 de diamante pentru doamne. În colecția Classic Fusion, am lansat șase ceasuri cu o curea din tartan în parteneriat cu celebrul brand de tailoring din Napoli, Rubinacci. Nu în ultimul rând, am sărbătorit la Baselworld 70 de ani de Ferrari, alături de Ferrari, cu o lansare: Techframe, inspirată de carcasa mașinii și desenată chiar de Flavio Manzoni, Ferrari Head of Design. (Ceasurile Hublot se găsesc în România exclusiv în magazinele Cellini Boutique)
Care este cel mai important lucru de care trebuie să ținem cont atunci când cumpărăm un ceas?
Depinde ce anume te interesează. Și ce fel de design cauți. Cauți un ceas clasic, la modă oricând, pe care să îl porți în fiecare zi? Cauți un ceas special, pe care să îl remarce imediat toată lumea, atunci când îl pui la mână? Dacă te gândești că ceasurile sunt aproape singurele bijuterii pe care le poartă un bărbat, atunci trebuie să fim atenți să le adaptăm personalității noastre. Așa că, atunci când te decizi să cumperi un ceas, apar multe întrebări.
De ce un ceas este încă un obiect pe care ni-l dorim și îl purtăm, deși în ziua de astăzi am putea foarte bine să ne uităm la oră și pe telefon?
Evident, în zilele noastre nimeni nu mai are nevoie de telefon ca să vadă cât e ora. Și un smartphone va fi cu siguranță mult mai exact ca un ceas: aceasta e o ipoteză pe care nimeni din industria ceasurilor nu vrea să o contrazică. Dar un ceas e mai mult decât un instrument de citit timpul, mai mult decât un obiect utilitar, e un obiect încărcat de emoție care dezvăluie o parte din personalitatea posesorului și care poate fi transmis din generație în generație. Iată de ce industria orologeriei va exista întotdeauna.
Care sunt cele mai vândute ceasuri Hublot?
Cei mai mulți dintre clienți caută ceasurile noastre simbol, ca primul model de Big Bang, însă tot mai mulți sunt încântați de eleganța colecției Classic Fusion, în combinații diferite de culori și materiale, precum Classic Fusion Blue și Classic Fusion Racing Grey. Și, bineînțeles, clienții noștri încă sunt în căutarea modelelor din edițiile limitate ca Big Bang Ferrari și Classic Fusion Chronograph Berluti. În ceea ce privește doamnele, ele încă sunt îndrăgostite de modelele din Big Bang Collection, care oferă o mulțime de opțiuni pentru curele, culori și materiale.
De ce ați ales-o pe Simona Halep să fie alături de Hublot?
Simona Halep a devenit Hublot Friend în luna februarie 2016. Simona nu e doar o tenismenă de succes, a câștigat 14 titluri în cariera sa și a ajuns numărul 5 mondial, ci este, de asemenea, o persoană inteligentă, pasionată și generoasă. De aceea Hublot a decis să o includă între Hublot friends.
Foto: Hublot