A venit momentul pentru următoarea casă de modă să își prezinte colecția de croazieră pentru anul următor, și anume Louis Vuitton, care a lansat ieri colecția Cruise 2018 într-o locație fermecătoare: Kyoto, Japonia. Directorul creativ LV, Nicolas Ghesquière a ales ca și destinație pentru colecția de vară Muzeul Miho, situat în cartierul medieval din centrul Tokyo-ului, dorind să ofere o prezentare creativă, omaj către un icon local al modei, Kansaï Yamamoto. Celebrități precum Michelle Williams, Laura Harrier sau Sophie Turner, plus alte apariții din lumea modei s-au adunat sâmbătă seară în locația superbă și au privit – laolaltă cu gheișe deghizate – un show spectaculos.
Nicolas mărturisește într-un interviu inspirația pentru colecția Cruise a venit prin femeile bicicliste remarcate într-un film produs în Japonia în anii 70, care în realitate arătau la fel și pe care le-a descoperit în prima lui vizită în Tokyo. Așa că a vrut să le transpună în show – femeile sunt reprezentate de primele apariții din defilare. Designerul a avut și alte referințe japoneze pe baza cărora și-a realizat produsele – kabuki (din care a fost inspirat makeup-ul modelelor: sprâncene dramatice și ochi de felină), materialele obi ( ostumele rigide și rochiile voluminoase în mătăsuri colorate aprins), armurile de samurai (țesuturile tricotate și topurile din piele), și gravurile figurative (desenele folosite ca și imprimeuri).
Modelele au defilat pe un catwalk nemaiîntâlnit – scena și producția au fost atât de uimitoare, încât ar fi existat – în orice altă situație – riscul ca hainele să fie acaparate de fundal. Nu a fost și cazul casei de modă în schimb, pentru că Louis Vuitton s-a ridicat la așteptările publicului și a fost la fel de fermecător ca și locația.
Muzeul Miho este o locație în vârf de munte, proiectată de I.M. Pei – arhitectul din spatele muzeului Louvre din Paris, unde Ghesquière a găzduit colecția de toamnă acum un an în martie.
„Vin în Japonia de mai bine de 20 de ani din motive personale și profesionale, și am fost, ca toți ceilalți, uimit de contrastul dintre modul în care își păstrează și sărbătoresc patrimoniul și istoria, și în același timp, cât de mult se uită țara înainte- este foarte tehnologică și modernă.”, spune Ghesquière.
„Fiecare colecție de croazieră este un joc de a integra cultura țării pe care o vizităm cu un touch foarte franțuzesc, parizian”, a mai spus el. Abordarea lui a fost într-adevăr o combinație între trecut și viitor, colecția fiind compusă din rochii transparente de seară brodate cu paiete aurii din costumele teatrului Noh, ce atârnă lejer peste pantaloni; tricouri oversized purtate pe post de rochii, inspirate de Yamamoto, dar și de o apariție interesantă, sugerată tot de designerul japonez: sacourile supra-dimensionate, voluminoase, cu mâneci exagerat de bufante.
The Sheer Dress
The Oversized Jacket
The T-Shirt Dress
Accesoriile
Un tribut către Kansaï Yamamoto, geanta clasică LV cu inserții de personaje comice japoneze sau reinterpretări ale clasicului clutch au făcut din colecția clasică un adevărat spectacol plin de umor și culoare.
Isabelle Hupert: „Nu am fost deloc dezamăgiți. Faptul că show-ul a avut loc aici a fost ca un plus adăugat la surpriza descoperirii hainelor – ca un întreg. Dar chiar și dacă le-ai fi văzut în alt context, tot minunate ți s-ar fi părut.” Harrier a fost de asemenea una dintre prezențele notate la show, și a mărturisit despre locația aleasă: „Este cu adevărat una dintre cele mai frumoase construcții în care am fost, și mi se pare incredibil că Nicolas și Vuitton au venit aici după ce au ținut show-ul la Louvre anul trecut. Este copleșitor de frumos!”, a spus actrița americană ce urmează să joace în „Spider-Man: Homecoming”.
„Showul de duminică a marcat prima dată în care Vuitton a prezentat colecția Cruse în Japonia, și a reflectat atât o piață locală înfloritoare, cât și importanța Japoniei ca și magnet ce atrage clienți din țările vecine”, spune Michael Burke, director și CEO Louis Vuitton.
„Avem un număr de clienți care nu vor călători 12 ore pentru a vedea un show Cruise, așa că este necesar să aducem noi colecția Cruise la ei. Mai întâi de orice, evenimentul est dedicat clienților noștri”, a mai adăugat Burke.
„Un motiv pentru care am ales Japonia a fost pentru că toată lumea din Asia vrea să ajungă în Japonia. E altfel decât acum câțiva ani când nimeni nu vroia să vadă Japonia. Era cumva retrasă. Azi, toată lumea – de la China, Taiwan, Indonezia – toți vor să vină și să experimenteze Japonia, pentru că este o țară atât de distinctivă.”, a spus CEO-ul LV.
Iar Nicolas Ghesquière a fost însuși surprins de efectul pozitiv al show-ului asupra tuturor celor prezenți. „A fost o adevărată provocare să reflect dragostea mea pentru țară, și eclecticitatea sa în același timp. De aceea și este cel mai mare show pe care l-am realizat pentru Vuitton în ceea ce privește outfiturile.”, spune designerul.
Foto: hepta.ro, Instagram