Hugh Hefner, fondatorul publicației Playboy, a murit miercuri seara, la Playboy Mansion, uriașa sa reședință din Los Angeles. Avea 91 de ani. La scurt timp, Cooper Hefner, fiul lui Hugh și directorul de creație al Playboy Enterprises, a făcut o declarație oficială: „Tatăl meu a trăit o viață excepțională ca pionier în zona presei și a culturii și a fost un lider de opinie în timpul celor mai importante mișcări sociale și culturale ale vremii, militând pentru libertatea de exprimare, drepturile civile și libertatea sexuală. El a creat un stil de viață și un etos care stau la baza brandului Playboy, unul dintre cele mai recognoscibile și durabile branduri din lume”
Hugh Hefner s-a născut în Chicago, în 1926, într-o familie foarte conservatoare. S-a înrolat în armata americană în timpul celui De-al Doilea Război Mondial, a absolvit apoi Universitatea din Illinois și a lucrat pe post de copywriter pentru Esquire înainte să lanseze revista Playboy în decembrie 1953. Primul număr, produs chiar în bucătăria sa și finanțat cu numai 8 000 de dolari de diverși investitori, a inclus fotografii nud cu legendara Marilyn Monroe și s-a vândut în peste 50 000 de exemplare.
Publicația a devenit cunoscută rapid pentru conținutul său erotic, dar și pentru materialele redactate de marii scriitori ai epocii: Ian Fleming, Jack Kerouac și Margaret Atwood. De-a lungul anilor, în Playboy au apărut interviuri cu Fidel Castro, Frank Sinatra, Marlon Brando și chiar John Lennon.
Abordarea îndrăzneață a lui Hefner a transformat Playboy într-o publicație controversată, un brand care s-a extins din ce în ce mai mult. Au fost lansate numeroase produse media, haine, accesorii, parfumuri, bijuterii… toate marcate cu logo-ul simbolic al iepurașului Playboy. În prezent, revista este publicată în mai bine de 20 de țări din întreaga lume.
Hefner a fost căsătorit de trei ori și are patru copii: Christie, David, Marston și Cooper.
În 1992, când a fost întrebat de către cei de la New York Times care este lucrul de care e cel mai mândru, Hugh Hefner le-a dat un răspuns excelent acestora: „De faptul că am reușit să schimb atitudini în ceea ce privește sexul. Că oamenii pot locui împreună acum. Că am decontaminat de prejudecăți noțiunea de sex premarital. Asta îmi oferă mie cea mai mare satisfacție.”
În 2015, Playboy a anunțat că nu va mai publica nuduri totale ale femeilor, pentru că aceste imagini sunt depășite în era Internetului. Totuși, în 2017, revista a revenit la acel gen de fotografii. „Astăzi ne luăm identitatea înapoi și spunem din nou cine suntem”, a declarat Hefner acum câteva luni.
Foto: hepta.ro