Va face o colecție capsulă împreună cu stilistul Sex and The City, Patricia Field. Și spune că „un om liber este un om care are curajul să se exprime în public la fel cum se exprimă și în sine” și că tocmai despre aceste lucruri vorbesc și hainele ei. Adina Banea susține că brandul Reprobable, pe care l-a fondat acum doi ani crește odată cu ea, se maturizează odată cu ea și că fiecare experiență i-a făcut pe amândoi, designer și brand, un pic mai îngăduitori, mai versatili, mai mult ieșiți din niște tipare rigide și prea conservatoare.
Am stat de vorbă cu Adina despre începuturile ca designer, despre poveștile de dragoste cu moda și colecțiile prezentate ca niște lecții de viață (fericire, onestitate, frică) și despre cele mai importante lecții învățate alături de un brand de fashion care crește în fiecare zi.
De ce Reprobable?
Mereu mi-au plăcut lucrurile ce au apartenență și oamenii care-mi seamănă în gândire, trăiri și esență. Chiar cred cu tărie că suntem născuți s ă fuzionăm între noi; însă firește că nu toți și mai ales, nu toți odată. Reprobable înseamnă autenticitate, unicitate, inovație și iubire. Iubire pentru tot ce ne înconjoară, pentru temeri și frici, pentru acceptare sau negare, noi toți iubim, dar nu toți o știm, din păcate.
Când și cum a început povestea ta cu moda?
Dintotdeauna mi-am dorit să mă fac auzită, așa am și ajuns probabil să lucrez în mass-media, așa m-am apucat totodată să și scriu, să-mi împărtășesc gândurile și viața toată în fapt, pe blog-ul meu. Scrisul este și el o artă, târziu am realizat acest lucru, cert este că el, scrisul, mi-a fost partener de când îmi aduc aminte să exist. Mai apoi cred că pur și simplu am dat cuvintelor mai multă viață și le-am așezat altfel pe foi, și iată!… de-aici nu a mai fost mult până ce le-am construit în haine.
De ce un brand cu accente franțuzești?
Ha! Bună întrebare! Știi, printre altele, că ești prima care a remarcat că Reprobable își are rădăcinile în Franța? Păi Franța are farmecul ei aparte, trebuie să recunoaștem. A fi boem, a fi fashionable, a iubi într-un fel aparte, a trăi în LalaLand cu gândul, ei bine, toate acestea au conotație franțuzească, zic. Îmi place mie să cred că și Reprobable al meu se încadrează firesc în acest peisaj, cu amprenta și pete unice de culoare.
Ce știai despre modă, despre business în modă atunci când ai decis să pornești această afacere?
Nimic. Și încă am senzația că știu tot… nimic. Detaliile sunt insignifiante însă experiențele sunt unice, iar satisfacția este direct proporțională cu toate eforturile pe care le-am depus în decurs de un an și jumătate, aproape doi. Chiar doi ani împlinește Reprobable pe 13 Aprilie, btw! Doi ani de zile ce m-au alergat efectiv. Ori poate că i-am alergat eu pe ei?! Lumea aceasta toată este atât de altfel decât lumea mea, de universul meu tot, de blogul meu, de tot ceea ce știam eu despre om și oameni, în general.
De ce colecțiile prezintă fiecare câte o lecție de viață?
Pentru că fiecare experiență mai importantă pe care o trăim în viață ne marchează, ne crește, ne maturizează, ne transformă. Ne învață să trăim din ce în ce mai asumați, mai acceptați, mai înțelepți chiar, aș spune. Ne învață cum să ne iubim pe sine, și mai ales ne explică și de ce merităm să fim iubiți nu doar de noi, ci și de către toți ceilalți. Fiece experiență, oricât de mică din viață, e importantă, evoluează întotdeauna în ceva mai bun, așa îmi place mie să cred. Așa mi s-a și întâmplat, de altfel, până acum. Similar resimt și pentru Reprobable. Evoluează odată cu mine, fiecare întâmplare îl maturizează și pe el frumos și îl crește cu o secundă un pic mai îngăduitor, mai versatil – în sensul bun al cuvântului, mai mult ieșit din niște tipare rigide și prea conservatoare pentru felul lui… reprobabil de a-și îmbraca personalitatea.
Reprobable înseamnă transparență, iubire, frică, dar în primul rând, libertate. Când te numești un om liber? Cum se manifestă libertatea? Prin asumare, acceptare, iubire. Un om liber este un om care are curajul să se exprime în public la fel cum se exprimă și în sine. Ei bine, despre asta vorbesc și hainele mele.
Care a fost cea mai fericită lecție pe care ai învățat-o tu din aventura cu un brand de fashion?
Cea mai fericită experiență… păi a fost aceea în care mi s-a adeverit ideea că visele pot deveni realitate. Trebuie numa’ să le interpretezi în sensul potrivit. Să le vezi în acea lumina care le trebuie lor pentru a străluci. Apoi devine totul simplu: doar le urmezi strălucirea.
Cele trei momente importante din viață brandului au fost..
Primul, când am primit scrisoarea de la Not Just A Label, cu vestea că Reprobable a fost desemnat Black Sheep – chiar în a doua lună de existență. Apoi, întâlnirea cu Patricia Field la Berlin anul trecut, stilist al celebrului serial Sex and The City, care mi-a revizuit portofoliul și apoi discuția cu aceasta despre viitoarea noastră colecție capsulă împreună. Capsulă ce se va lansa în vara aceasta. Evident, momentul când am fost anunțată că am câștigat A’Silver Design Award în cadrul festivalului A’Design Award and Competition, de către organizatori.
Cum arată moodboard-ul pentru următoarea colecție?
Unic și versatil, cum a fost și până acum.
Care va fi itemul reprezentantiv pentru o colecție Reprobable, oricând, oriunde?
Sacoul lejer sau trenciul, nu m-am hotărât încă.
What is next?
Wait and see. Haha! 😊
Unde găsim produsele tale?
La showroom-ul meu (www.reprobable.fr), totodată printre colecțiile designerilor la Band of Creators, Moja, Molecule-F, We love couture, și nu în ultimul rând, Closet13.
Foto: www.reprobable.fr