Îmi amintesc perfect când am păşit pentru prima dată într-un mall – aveam vreo 10 ani, eram de mână cu părinţii şi ultra-entuziasmată că ceva ce văzusem până atunci numai la TV, îşi făcuse într-un final loc în Bucureşti. Toate aşteptările m-au fost satisfăcute, de la fântână centrală impozantă, pe marginile căreia, la fel ca adolescenţii din filmele americane, stăteam la o vorbă cu colegele de liceu ceva ani mai târziu, şi până la galeria multiplex, de unde puteam să aleg filmul care mi se părea mai interesant, fără să aştept să îşi facă loc în programul unui cinema precum Patria, care rula câte un singur film pe săptămână (şi care nu vindea, pe atunci, popcorn sau suc).
Câţiva ani mai târziu, în 2004, deşi familiarizată cu ideea de mall, Plaza România a reuşit să mă dea pe spate, fiind locul în care am descoperit pentru prima dată magazinul Zara (un veritabil rai pentru o adolescentă de 15 ani, şi, 12 ani mai târziu, încă pe lista de magazine favorite din care nu mă pot abţine să nu cumpăr măcar ceva în fiecare lună), şi The Beauty Shop, predecesorul Sephora, de unde mi-am cumpărat primele farduri (pe care am învăţat să le folosesc cu adevărat corect abia vreo 2-3 ani mai târziu).
Dacă în ultimii ani, atât Plaza România cât şi Bucureşti Mall au fost întrecute în popularitate de mall-uri ceva mai mari şi mai noi, vara 2016 marchează un nou început.
Cele două shopping mall-uri vin cu noutăţi de design, cu funcţionalităţi suplimentare, şi cu noi experienţe.
O gamă mai largă de brand-uri (dintre care câteva exclusiv în aceste două centre comerciale: Debenhams, Ana Baking, Kahve Dunyasi şi Ritazza Café), o suită de magazine noi (printre care Penti, Koton, LCW, MAC, Sportisimo, CCC, Salad Box, Oro Toro, DS Damat, English Home, Opticris – în cadrul Plaza România; Penti, LCW, Time Out, Salad Box, Oro Toro, Subway, Cinema Café, Pandora, Teilor Jewelry, English Home – în cadrul Bucureşti Mall) plus un nou look al boutique-urilor deja existente: 80% dintre magazine s-au extins sau şi-au remodelat spaţiul conform ultimelor lor concepte de design.
Plaza România îşi păstrează statutul de parte integrantă a comunităţii rezidenţiale, în timp ce Bucureşti Mall rămâne o destinaţie preferată pentru fashion shopping. Orientarea către modă a Bucureşti Mall este exprimată prin culorile şi texturile stylish, în timp ce Plaza România este locul în care vizitatorilor le place să îşi petreacă timpul liber şi să socializeze. Această poziţionare a fost transpusă în terasele, verdele urban şi materialele naturale, în completarea mediului înconjurător, elemente ce fac experienţa de shopping mai plăcută. Mai mult, primul centru comercial modern din România are o nouă faţadă pe Calea Vitan, fântâna emblematică a fost reinventată, iar noile terase au fost amenajate. În ceea ce priveşte Plaza România, în urma renovărilor, centrul comercial beneficiază de o nouă intrare de pe Bulevardul Timişoara, un interior mai luminos, elemente şi tipare liniare, o zonă de food court extinsă, terase exterioare şi noi spaţii verzi.
Foto: Facebook Plaza România