Pe durata celor paisprezece ani în care Alber Elbaz a îndeplinit rolul de director creativ al casei de modă Lanvin, compania s-a extins de la un număr de 15 magazine la nivel mondial care vindeau produsele sale, la mai bine de 400. În afară de acest fapt, Elbaz se bucură nu numai de aprecierea industriei modei, ci şi de un public fidel, ceea ce a făcut să fie cu atât mai dureroasă despărţirea sa de brandul francez (anunţul plecării sale forţate a fost întâmpinat de un cor de proteste din partea celor 330 de persoane din atelierul casei de modă).
După ce toate privirile au fost aţintite marţi asupra lui Anthony Vaccarello şi a debutului său la Saint Laurent, industria modei şi-a îndreptat atenţia către un nou newcomer la cârma unei alte case de modă cu tradiţie de mai bine de un secol: Bouchra Jarrar. Şi ca şi în cazul lui Vaccarello, a urma paşii unui designer care a transformat un brand într-un succes enorm, nu este o sarcină simplu de îndeplinit.
Jarrar prezintă, începând din 2010, propriile colecţii haute couture sub un brand omonim, însă odată cu numirea sa la Lanvin, brandul său a fost plasat într-o pauză pe durată nedefinită.
Dacă Elbaz a transformat de-a lungul anilor Lanvin într-o casă de modă de la care publicul se aşteaptă la rochii drapate şi detalii preţioase pe ţinute ultra-feminine, estetica favorizată de Jarrar în cazul propriului label a fost mereu una la baza căruia a stat minimalismul, colecţiile sale fiind cunoscute şi apreciate pentru croiala precisă şi riguroasă, dar în acelaşi timp senzuală.
Jarrar este însă, la urmă urmei, un designer orientat 100% către jumătatea feminină a modei, astfel încât colecţia sa de debut pentru Lanvin nu a dus sub nicio formă lipsă de feminitate.
Show-ul a fost deschis de un costum alb imaculat, purtat alături de o tunică lungă, fluidă, şi accesorizată cu broşe florale şi panglici în jurul gâtului. Restul line-up-ului a împletit armonios elemente-semnătură ale Bouchrei cu detalii ce au amintit de estetica lui Elbaz. O serie de alte costume şi-au făcut apariţia alternativ cu rochii de seară drapate, iar jachetele cu gulere supradimensionate din pene au apărut alternate printre rochii cu detalii minuţioase din paiete.
Ca un omagiu adus fondatoarei casei de modă, Jarrar a readus la viaţă o creaţie a lui Jeanne Lanvin – un colier cu forma unei cravate, gândit iniţial (în 1925!) sub forma unei fâşii de material cu aplicaţii de mărgele, şi reinventat în prezent sub forma unui colier-cravată din lanţuri metalice fine, unul dintre cele mai impresionante accesorii din cadrul colecţiei, egalate poate numai de pantofii stil slipper cu detalii preţioase din cristale şi mărgele strălucitoare, care, pe modelul pantofilor slipper de la Céline sau a celor stil loafer de la Gucci, vor deveni cel mai probabil încălţările-fetiş ale sezonului următor.
Rămâi cu ochii pe A List Magazine – acest material va fi updatat în scurt timp cu fotografii ale fiecărui look din cadrul colecţiei Lanvin primăvară/vară 2017.
Foto: Facebook Lanvin