Givenchy a anunțat în această după-amiază că designerul Clare Waight Keller va prelua rolul de director creativ al casei de modă. Aceasta îl va succeda pe Ricardo Tisci, care în luna ianuarie a acestui an a anunțat că părăsește postul pe care l-a ocupat timp de 12 ani în cadrul companiei franceze.
Waight Keller va fi al doilea designer de sex feminin care deține frâiele creative ale unei case de modă couture aflate sub umbrela conglomeratului LVMH. Prima este Maria Grazia Chiuri, în prezent director creativ pentru Christian Dior.
Cu două ore în urmă, pe contul de Instagram Givenchy a aparut un teasing, sub forma unei fotografii înfățișându-l pe fondatorul casei, Hubert de Givenchy, alături de o postare cu unul dintre citatele sale – „Eleganța veritabilă vine dintr-un gest natural, o atitudine în simplitate”. Postările au fost urmate de o alta – o fotografie-portert a lui Clare Waight Keller, realizată de Steven Meisel, prin care casa de modă anunța faptul că aceasta va ocupa de acum înainte postul de director de creație.
Waight Keller a ocupat în trecut același rol în cadrul brandului Chloé. Legat de noua sa poziție la Givenchy, aceasta a declarat: „Stilul plin de încredere în sine al lui Hubert de Givenchy a fost mereu o sursă de inspirație pentru mine și sunt foarte recunoscătoare pentru faptul că mi-a fost oferită oportunitatea de a face parte din istoria acestei case de modă legendare”.
Deși nu are experiență în domeniul haute couture, Clare va putea să se inspire din vasta istorie a casei, care a fost fondată în 1925 de către Hubert de Givenchy, și care a devenit, pe parcursul anilor, recunoscută pentru creațiile elegante, îndrăgite de figuri publice de seamă, precum Audrey Hepburn, Wallis Simpson sau Jackie Kennedy.
În vremuri contemporane, brandul francez a îmbrățișat referințe din cultura pop, sub direcția creativă a lui Ricardo Tisci.
Designerul de origine italiană a imprimat casei o imagine care reflectă estetica globală actuală, îmbinând expert elemente din sfera sportswear sau cultura hip hop cu aerul de eleganță care este un signature al brandului.
Pe durata a cei 12 ani în care Ricardo Tisci a ocupat rolul de director de creație, Givenchy a devenit un label favorit al starurilor precum Madonna, Kim Kardashan & Kanye West, sau Beyoncé, iar veniturile raportate anual au gravitat în jurul sumei de 500 de milioane de euro.
Waight Keller, care a colaborat în trecut cu casele de modă Ralph Lauren și Gucci, pe lângă posturile de director crativ ocupate la Pringle Of Scotland și Chloé, este cunoscută în industrie pentru abordarea sa necomplicată asupra modei. Succesul său la Chloé s-a datorat abilității de a crea piese accesibile și ușor de purtat, și, de asemenea, talentului său în ceea ce privește crearea accesoriilor-hit (genți și pantofi, în special), un lucru binevenit la Givenchy, care nu a mai reușit să producă un acesoriu care să devină hit de când Tisci a lansat geanta Nightingale, devreme în perioada de 12 ani petrecută alături de brand.
Colecția de debut a lui Clare Waight Keller pentru Givenchy va fi cea pentru sezonul de primăvară/vară 2018, prezentată în cadrul Săptămânii Modei de la Paris în luna octombrie.
Foto: Facebook Givenchy