Cea de-a doua colecție Burberry straight-to-consumer va fi prezentată pe 20 februarie într-un show inedit la Makers House, Londra, în cadrul căruia vor fi expuse mai mult de 40 de lucrări ale artistului Henry Moore. Show-ul va fi transmis live pe Facebook, YouTube și Twitter.
„Am fost fascinat dintotdeauna de marele sculptor britanic Henry Moore, iar lucrările sale au avut mereu o influenţă puternică asupra mea. Privindu- le, operele lui au declanșat o serie de discuții în momentul în care am început să lucrăm la noua colecție. Rezultatul este o colaborare fructuoasă cu Fundația Henry Moore care nu s-a rezumat doar la un show de modă, ci s-a concretizat și într-o expoziție la Makers House.
Operele expuse vor arăta creativitatea și contribuția enormă pe care a adus-o la dezvoltarea artei moderne din Marea Britanie și nu numai, și sunt entuziasmat să prezentăm colecția nouă alături de lucrările remarcabile ale artistului care ne-a fost sursă de inspirație.”, spune Christopher Bailey, Chief Creative & Chief Executive Officer Burberry.
Toate ținutele prezentate în show vor putea fi achiziționate imediat. Noul format și calendar al show-ului, fără sezon, imediat și personal, a fost creat cu gândul la audiența globală a brandului, micșorând distanța care exista în calendarul tradițional al modei între prezentarea colecției și disponibilitatea ei în magazin.
Burberry a anunțat planurile de a schimba modul în care creează, prezintă și vinde colecțiile în februarie 2016. Brandul este un pionier al mișcării see-now/buy-now, la care se alătură din ce în ce mai multe labeluri.
Originile noii colecții se găsesc în lucrările și procesul de creație ale sculptorului britanic Henry Moore. Modul său propriu în care abordează proporții, forme și texturi se traduce în colecție în siluete sculpturale și în asimetrii.
Colecția va fi promovată printr-o campanie semnată de fotograful Josh Olins. Ședința foto a fost realizată la Henry Moore Studios & Gardens, Hertfordshire, fosta locuință a artistului, și are distribuție britanică, formată din modele precum Nora Attal, Jess Cole, Maya Gunn, Sophie Hamilton, Ella King, Tamara Long, Elfie Reigate, Amber Witcomb, Myles Dominique, Tom Fool, Alex K, Henry Kitcher și Tom Walmsley. Întreaga campanie va fi dezvăluită pe 20 februarie, după show-ul ce va avea loc în Londra.
The Makers House va fi deschisă vizitatorilor în perioada 21-27 februarie, găzduind, alături de întreaga colecție February 2017, și o serie de activități precum imprimarea pe materiale textile, clase de desen sau de pictură cu ceară.
Un pop-up al cafenelei Burberry din Regent Street, Thomas’s, revine în Makers House cu un meniu britanic clasic.
„The Portrait Studio” va oferi vizitatorilor o experiență unică prin captarea unor imagini din timpul vizitei.
Makers House a fost deschis vizitatorilor pentru prima dată în 2016, imediat după lansarea primei colecții Burberry straigh-to-consumer. Mai mult de 20.000 de persoane au vizitat spațiul în săptămâna în care a fost deschis.
Burberry și Henry Moore împărtășesc aceeași legătură strânsă cu Yorkshire, regiunea fiind atât locul în care a fost creat trench coat-ul emblematic Burberry, cât și locul de origine al artistului.
Henry Spencer Moore (1898-1986) a fost unul dintre cei mai importanți artiști britanici ai secolului al XX- lea. Este renumit pentru sculpturile monumentale, semi-abstracte, din bronz, răspândinte astăzi în întreaga lume. Fundația Henry Moore are sediul chiar în fosta locuință a sculptorului și a fost înființată de artist și familia sa în anul 1977. Astăzi, fundația găzduiește un program de expoziții, prelegeri și conferințe, promovând cercetarea dezvoltărilor, cu scopul de a extinde înțelegerea și valorificarea sculpturilor.
Foto: Burberry