Printre multiplele feluri în care viața noastră s-a schimbat în timpul pandemiei care a dat lumea peste cap, probabil una dintre cel mai semnificative este cea legată de felul în care ne cheltuim banii. Fie că au crescut sau au scăzut, cheltuielile cu siguranță au fost îndreptate către alte direcții față de cele din perioada în care nu era impusă starea de urgență. De la cumpărături sub imperiul panicii sau al impulsului, la drămuirea fiecărui bănuț, iată cum s-au transformat prioritățile financiare din timpul pandemiei.
Traversarea unei pandemii este cu siguranță un motiv serios pentru ca nivelul de stres să crească considerabil, iar cheltuirea banilor sub acest fond este una dintre modalitățile prin care oamenii încearcă să facă față situației și chiar cheltuiesc mai mult acum decât înainte de pandemie, pe cumpărături facute sub impulsul momentului.
Chiar dacă acum au dispărut cheltuielile generate de ieșitul în oraș – la restaurant, în baruri sau la film, oamenii continuă să-și îndrepte banii către distracția de acasă, iar cheltuielile pentru lucruri nonesențiale chiar au crescut. În plus, au crescut cheltuielile pe serviciile de livrare la domiciliu, iar cheltuielile pe serviciile de transport s-au prăbușit. Au crescut și sumele date pe reamenjarea locuinței și pe articole de sport, potrivit unui studiu Revolut. Timpul petrecut în casă a favorizat inspirația și motivația de reamenajare a locuinței și de a face mișcare în continuare.
Cu toate magazinele închise, pofta de cumpărături a rămas activă. Cele mai mari sume de bani cheltuite online se îndreaptă către alimente, mai ales cele congelate și conservate, printre cele mai vândute, urmate de carne și de lactate. Urmează produsele de curățenie, produse de îngrijire personală, produse pentru animalele de companie și pe cele de îngrijire a bebelușilor.
Unele dintre produsele care au cunoscut creșteri exponențiale în această perioadă sunt produsele de curățare și de dezinfectare, devenite indispensabile în traiul de zi cu zi, în interacțiunea cu ceilalți.
La îndemnul autorităților de a folosi metodele alternative de plată față de folosirea cash-ului, plățile contactless, mult mai sigure, au crescut. În plus, a crescut numărul celor care își plătesc online facturile de utilități.
Pentru a sprijini economia care e în pragul prăbușirii, populația de pe glob a fost îndemnată să cumpere mai mult de la micii producători locali, amenițați de pierderea afacerilor. Astfel, oamenii au acordat mai multp atenție producătorilor din proximitate în defavoarea marilor lanțuri de supermarketuri.
Foto: Charles Deluvio/Unsplash