Când spui Murmur, te gandeşti la senzualitate. La haine superbe, cu poveşti care te aruncă cu forţă într-o lume populată de personaje misterioase, de cantăreţe de jazz şi intrigi de boudoir în Parisul interbelic. O lume în care Andreea Bădală, creatorul brandului Murmur, se integrează perfect. Ce provocări urmează pentru designerul român, cine îi va purta creaţiile, după Madonna şi Beyoncé?
Cea mai mare provocare din viața ta a fost…
Pentru mine schimbarea este mereu o provocare. Nu cred că vine tot timpul ușor, nu e confortabilă pentru că presupune efort. Dar sunt tot timpul pentru schimbare, în sens de evoluție. Am pornit de la a alege să creez un brand cu o idee nouă, până la a traduce brandul respectiv în toate domeniile necesare: vânzare, comunicare, producție… Toate momentele de creștere au fost o provocare pentru mine. Provocările mă entuziasmează pentru că nu am niciodată siguranța reușitei de la trecerea din punctual A în B și, în momentul în care reușesc, este cu atât mai mare bucuria. Am ales să mă întorc în țară și să creez un brand de la zero, într-un context în care în domeniul meu s-a făcut prea puțin și exista mult de lucru pe partea de schimbare a mentalității… Asta da provocare!
Cel mai fericit moment a fost…
Mi-e greu să gândesc în superlative, sunt atâtea momente fericite! Profesional, cred că există mereu niște colaborări care îmi fac o plăcere totală, de la emoții, adrenalină, la abundența creativă. Îmi place mult să lucrez proiecte speciale cu vedete; cele mai emoționante au fost cele realizate cu Madonna pentru turneul ei. De curând am avut un proiect în Los Angeles, care m-a entuziasmat prin îmbinarea între comercial și creativ: un eveniment de două zile care reunea peste 50 de artiști și designeri, într-un hotel interbelic. Cadrul artistic în care brandul Murmur a fost plasat mi-a plăcut enorm, dar cel mai mult mi-a plăcut că tot ceea ce era acolo se putea și vinde. Îmi place îmbinarea între creativ-artistic și comercial. În momentul de față am în desfășurare mai multe proiecte care mă bucură foarte tare. Unul dintre ele este cu cântăreața de dream-pop Chrysta Bell pentru turneul ei. Chrysta cântă și lucrează de mult timp cu David Lynch și au o lume care mă fascinează și în care aș vedea existând Murmur. În ultimul timp, cred că orice moment fericit personal sau profesional ajută la o creștere evidentă a eu-lui cu totul. Ce mă bucură foarte mult este să simt și să îmi dau seama că eu din prezent sunt mai mult decât eu din trecut și că paleta cromatică mi s-a mărit, în orice.
Cele mai importate trei momente ale carierei tale au fost…
Ar fi: momentul în care am gândit brandul și am ales numele, pentru că intuiam că în câțiva ani abia va fi o direcție pe care alții o vor aborda, în felul lor. Și am avut răbdare ca lumea să îmi înțeleagă directia. Numele Murmur îmi place așa de mult încât mă simt îndrăgostită de ani de zile. J Apoi, momentul în care am început să vindem în diverse magazine din Franța, Italia, Germania, SUA, Rusia, Japonia și am început să avem expunere concretă a pieselor Murmur în egală măsură cu începutul colaborării cu vedete internaționale (Madonna, Beyoncé, Britney Spears, Kylie Jenner). Al treilea cred că este tot ce se întâmplă anul acesta. Și sunt genul de om care povestește abia după, pentru că îmi place să mă bucur de moment cât mai mult.
Visul imposibil pe care îl ai este…
Ar fi un moment foarte Woody Allen – să pot petrece weekendurile întorcându-mă în anumite perioade și locuri. M-ar inspira enorm și aș vrea să experimentez… o petrecere jazz în perioada prohibiției cu dansuri nebune, în SUA. Interbelic în Paris. O petrecere Rococo (poate aș reuși să aduc puțină culoare de acolo).
În opinia ta, cel mai important lucru privind femeile în 2018 va fi…
Îmi place toată direcția activistă cu care a început anul și sper că deja nu se mai traduce estetic în unisex. Cred că am ajuns la nivelul la care vorbim despre egalitate profesională în domenii creative și în același timp ne poziționăm estetic într-o zonă feminină. Next level, din punctul meu de vedere.
Lucrul pentru care merită să lupți mereu este…
Sunt o mulțime: pentru visul în care crezi, chiar și în momente în care ești singurul care crede, pentru oamenii buni din jurul tău, pentru o viață bună în sensul de viață care să te lase să fii mai bun. Mai nou, primesc un feedback care mă bucură foarte mult și cred că încep să conștientizez mai mult cât de important este pentru mine: faptul că, prin felul în care mă prezint cu echipa mea și cu brandul Murmur, contribuim puțin în a plasa România pe o hartă a valorii și a creativității.
O vacanță perfectă s-ar desfășura cam așa…
O insulă, pentru că îmi trebuie apă ca să fiu despărțită de cotidian. Și pentru că am nevoie de o microlume pe care să o descopăr. Un mix între sălbăticie și câteva momente de civilizație high-end. Am nevoie mereu de natură și de activități legate de ea, dar și de momente de fine dining, de exemplu.
Stilul care ți s-ar potrivi perfect (vestimentar) va include mereu…
O piesă inspirată de lenjerie sau o piesă istorică de lenjerie, plasată într-un outfit contemporan (îmi place ideea de a recontextualiza).
Kitul tău de beauty de fiecare zi include…
Două anticearcăne (nu am mereu stare de lookul meu romantic), fond de ten Dior, pudră Shiseido pentru momente de lumină artificială, tuș de ochi pentru dunga perfectă, un blush roz, creion și gel transparent de sprâncene nărăvașe și expresive, mascara. Uneori un ruj lichid care se usucă pe buze.
Nu știm despre tine că…
Îmi place să cânt și la un moment dat voi cânta într-un bar ilegal, pian și voce. Jazz, evident.
FOTO: Will Sterns