Mădălina Stoica-Blanchard este o româncă de succes stabilită în Franța, care s-a făcut remarcată pe piața parfumurilor de nișă. Creațiile ei sunt distinse cu trofee importante în industria frumuseții, iar printre clienții fideli ai brandului Jul et Mad creat de Mădălina împreună cu Julien – soțul ei – se numără și personalități importante precum John Galliano.
Cu o personalitate blândă și o pasiune pentru parfumuri care i se citește pe chip, Mădălina mi-a împărtășit mai multe detalii despre fascinanta povestea Jul et Mad.
Cum ți-ai descoperit pasiunea pentru acest domeniu?
Mădălina Stoica-Blanchard: Este o pasiune pe care o am din naștere, dacă pot spune astfel. De mică eram pasionată de mirosuri, în special de cele naturale. Natura este o parte importantă pentru mine și face parte din personalitatea mea, deoarece am crescut în mijlocul naturii. Întotdeauna am fost fascinată de acest aspect, iar în copilărie activitatea mea preferată era să mă pierd în mijlocul naturii, fiind crescută în apropierea unei păduri. Îmi plăcea să mă plimb în special după ploaie și să miros pur și simplu frunzele umede și pământul. Mai târziu, în facultate, pentru a-mi putea plăti studiile, m-am îndreptat către parfumeriile și magazinele cosmetice de lux și atunci am realizat că am făcut cea mai bună alegere. Timp de 5 ani de zile am lucrat în acest segment și mi-am dat seama că e mediul în care mă simt cel mai bine și în care mă regăsesc cu adevărat.
Care sunt preferințele franțuzoaicelor, în comparație cu preferințele româncelor, atunci când vine vorba de parfumuri de nișă?
Un lucru deosebit de interesant este faptul că gusturile sunt extrem de similare. Similaritățile și cultura franceză se regăsesc și aici, în România, din toate punctele de vedere. Fie că vorbim de parfumuri, accesorii sau modă, gusturile franțuzoaicelor sunt foarte asemănătoare cu gusturile românilor, ceea ce este o mare satisfacție pentru noi. Ca marcă franceză, suntem foarte bine veniți în România.
Sunt românii dispuși să investească în parfumuri de nișă? Ce părere ai despre interesul pe care aceștia îl acordă acestui segment?
Am observat că românii sunt foarte interesați de acest segment, ceea ce e este surprinzător și plăcut în același timp. Consumatorului român nu îi place să facă parte dintr-o masă largă, așa că segmentul de parfumuri de nișă este foarte apreciat – de aici și apariția unui magazin precum Obsentum, creat să satisfacă aceste nevoi și preferințe care te diferențiază și te scot din anonimat. Românii călătoresc mult și apreciază luxul de calitate, mai ales originalitatea. Dacă acum 20-30 de ani descopereau numele mari și clasice, acum se orientează din ce în ce mai mult către parfumurile de nișă, în funcție de nevoile personale. Parfumurile de nișă cu siguranță au în viitor strălucit în România.
Pe plan național, dar și internațional, ce vedete sau celebrități au devenit cliente fidele brandului?
Delia folosește Stilettos on Lex, este clienta noastră fidelă. De asemenea, John Galliano este și el fidel brandului și folosește Garuda si Nin-Shar, sunt parfumurile lui preferate.
Care sunt planurile de viitor în ceea ce privește extinderea brandului?
Deja suntem parfumieri și așa vom rămâne, avem o nouă lansare pentru a completa colecția Les Classique, lucrăm la o nouă colecție care va completa colecțiile existente și plănuim să cucerim noi piețe odată cu lansarea în India. Lansarea în India reprezintă o provocare pentru noi și un punct important de extindere, deoarece felul lor de a consuma este foarte diferit și India este o piață care adoră tot ce ține de frumusețe.
Sunt convinsă că ai un parfum preferat, așa că spune-mi, te rog, care e acela?
Fugit Amor este un parfum pe care îl aveam în sertar de 8 ani până să ajungem să îl lansăm și este parfumul meu preferat. Deși Stilettos en Lex mă reprezintă ca persoană, istorie și poveste, Fugit Amor rămâne preferatul meu.
Care crezi că sunt elementele definitorii pentru Jul et Mad?
Elementele cheie care definesc brandul ar fi arta meșteșugului, dacă pot spune așa. Luxul absolut este foarte important pentru noi, alături de calitatea și excelența în tot ceea ce propunem – de la produs până la serviciul oferit clientului. De asemenea, originalitatea este extrem de importantă în orice proces de creație. Jul et Mad ne reprezintă, este o poveste personală, povestea noastră de dragoste scrisă în esențe, deci originilaitatea este o caracteristică foarte importantă pentru brand.
Consideri că parfumul trebuie schimbat în funcție de sezon?
Fiecare persoană este unică. Putem purta iarna, evident, parfumuri mai grele, mai dulci, urmând ca vara să avem tendința de a purta parfumuri mai fresh, citrice, dar nu e o regulă. Sunt persoane care poartă același parfum, indiferent de sezon, dar și persoane care schimbă câte două parfumuri pe zi. Mie, de exemplu, îmi place să mă parfumez în funcție de culorile pe care le port, deci fiecare persoană trebui să se parfumeze în funcție de ce simte, pentru că parfumul este cartea de identitate. Înainte de a pași într-o încăpere, parfumul ne precedă, ne reprezintă. Niciodată nu ar trebui să ne lăsăm influențați de părerea altcuiva atunci când vine vorba despre alegerea unui parfum.
La ce lansări ne putem aștepta pe viitor?
Povestea cuplului fondator continuă, o să împărtășim un alt capitol al poveștii noastre, încă un eveniment care marchează istoria Jul et Mad. Ce pot să îți spun este că o să avem o notă nouă în familia Jul et Mad, ceva nemaivăzut, un parfum unisex, că toate parfumurile pe care le lansăm, însă..the sky is the limit.
Interviu cu Anton Denver, Regional Education Manager Jo Malone London