Arta, moda, designul – nu mai sunt de mult trei domenii disctincte, care se întâlnesc întâmplător. Hainele împrumută tot mai mult din liniile arhitecturale, în timp ce designul de interior folosește inspirația, trendurile și materialele văzute pe catwalkuri. Am vorbit cu Karin Gustafsson, creative director COS, despre schimbările în lumea modei, despre proiecte cu și despre designeri de interior sau artiști și despre cum trendurile globale și călătoriile ne-au schimbat obiceiurile de shopping și modul de a privi lumea.
Moda evoluează mereu, iar faptul că celebrăm cea de-a zecea aniversare a brandului (cu o colecție capsulă) ne-a dat chiar posibilitatea să reflecăm asupra istoriei care a trecut peste noi, să analizăm modul în care am învățat să inovăm, să creștem și să ne dezvoltăm. Modul în care obiceiurile de shopping ale femeilor, dar și ale bărbaților, s-au schimbat în ultimii zece ani, faptul că tot mai mulți oameni au început să cumpere online și să călătorească tot mai mult, toate acestea i-au pus pe cumpărători față în față cu noi stiluri, cu noi branduri. În plus, tot mai multe persoane au început să aibă acces mai facil la artă, la noile forme de design, la diverse culturi de pe întreg globul, și acest lucru a avut o influență majoră nu numai asupra obiceiurilor noastre de cumpărare, ci și asupra modului în care ne îmbrăcăm.
Ne place mereu să ne găsim inspirația în lumea artei și designului, indiferent dacă este vorba despre colecțiile de sezon, despre designul magazinelor noastre sau despre diverse colaborări cu designeri și artiști. Cât privește următorul nostru proiect artistic în parteneriat, trebuie să spun că sunt foarte mândră de colaborarea cu studioul londonez Studio Swine pentru Salone del Mobile din luna mai 2017. Ne întoarcem la Cinema d’Arto pentru a doua oară, și noi vom fi cei care vom găzdui instalațiile. Târgul este extrem de inspirațional, suntem fericiți și ne simțim privilegiați că putem să lucrăm din nou pentru proiecte prezentate acolo.
Am făcut cunoștință cu munca lor cu ceva ani în urmă și le urmărim activitatea încă de când lucrările lor au apărut în revista noastră dedicată colecțiilor de toamnă/iarnă 2016. Am fost interesați de designul lor și de modul în care lucrează cu diferite materiale. Spre exemplu, pentru modelul Sea Chair, ei folosesc deșeuri recuperate din mare. Așa că am fost încântați când au acceptat propunerea noastră de colaborare pentru Salone 2017. A fost interesant pentru noi să vedem cum au reinterpretat esența COS într-o instalație care oferă privitorilor o experiență multi-senzorială.
Există o sinergie naturală între lumile artei și modei. Culorile, funcționalitatea, formele, materialele, procesele, tehnologiile fac parte din bagajul esențial al ambelor domenii, așa că una se inspiră de la cealaltă, mereu. Iar interesul nostru pentru lumea designului se poate vedea ușor în modul în care sunt construite accesoriile noastre, spre exemplu.
Încercăm să nu ne comparăm cu alte branduri high-street sau cu designerii luxury. Avem un ADN unic și mereu ne străduim să creăm colecții moderne, timeless, funcționale, cun un design hig-end, dar cu prețuri rezonabile. Vrem să oferim clienților cele mai bune produse cu putință și, de asemenea, încercăm să oferim și o atmosferă la pachet cu acele cumpărături, de la ambalaje la vitrine, la muzică și revista noastră. Este vorba despre un concept unitar în toate acestea, care ne face să ne menținem clienții loiali.
Oricând facem designul unei colecții, suntem atenți la trendurile din lumea artei și a designului. Echipele de design (atât pentru colecțiile de femei, cât și pentru cele de bărbați), încep să lucreze cu aproximativ 18 luni înainte ca hainele să ajungă în magazine. Călătorim în jurul lumii pentru a vizita locuri care să ne inspire și mereu facem schimb de idei și de impresii. Stabilim culorile cheie, siluetele care vor da tonul colecției și apoi începe procesul de design al fiecărei piese. E nevoie de trei probe pentru a fi siguri că hainele se potrivesc și sunt croite perfect – cum spuneam, vrem să oferim lucruri de calitate în fiecare sezon.
10 Capsule collection, care va ajunge în magazine în martie, a fost o bună oportunitate să reflectăm la ce am învățat în toți anii aceștia, rămânând totuși conceptelor care definesc brandul: modern, funcțional, timless, tactil. Colecția include haine pentru femei, bărbați și copii într-o paletă de culori de alb și bej nisipiu, confecționate printr-o nouă tehnică ce ne permite să avem pierderi de material cât mai mici. Ca de obicei, ne-am inspirat din lumea designului, din siluetele pieselor de mobilier contemporane.
În martie vom deschide cel de-al 200-lea magazin în Băneasa Shopping City. Și ne dorim cât mai mulți clienți în magazinele noastre.
Timless, moderne, funcționale și plăcute la atingere. Și vor respecta valorile esențiale ale brandului.
Foto: COS