Cel mai probabil, eşti obişnuită să intri în magazinul H&M preferat ştiind că oricând ai să găseşti acolo cele mai hot trenduri curente, reactualizate săptămânal. De două ori pe an, însă, H&M lansează o colecţie specială, în ediţie limitată, din materiale premium şi care – ai grijă – în cele mai multe cazuri se epuizează cam la fel de repede precum colecţiile create de către retailerul suedez în colaborare cu diverşi designeri internaţionali.
Colecţia H&M Studio primăvară 2017, prezentată în cadrul Săptămânii Modei de la Paris, este una cu atât mai specială, căci marchează două debuturi – este primul proiect straight-to-consumer al brandului (însemnând că întreaga colecţie devine disponibilă pentru achiziţionare în magazinele H&M şi online imediat după ce se încheie prezentarea pe podium) şi, de asemenea, este prima colecţie unificată a labelului, cuprinzând atât linia feminină cât şi pe cea masculină.
Şi cum este un lucru bine ştiut că cei de la H&M ştiu să transforme un show într-un eveniment cu totul şi cu totul spectaculos, nu puteam lipsi de acolo.
Aşadar, seara trecută am ignorat ploaia torenţială care s-a încăpăţânat să cadă timp de ore întregi peste Paris, şi am mers să arunc un ochi peste colecţie în backstage şi să schimb câteva vorbe cu persoanele care stau în spatele ei – Angelica Grinberg, concept designer şi Emily Johansson, concept manager (nu rata interviul – curând, pe www.alistmagazine.ro!)
Am încercat să nu las să iasă la iveală prea tare entuziasmul de fangirl din mine când le-am văzut pe Gigi Hadid, Bella Hadid şi Amber Valetta în culise, sau, mai târziu, pe Caroline de Maigret pe un loc aflat fix vis-a-vis de al meu în sala show-ului.Dar să revenim la colecţia Studio primăvară 2017 (mai multe momente din backstage şi de la show poţi vedea în clipul de mai sus!).
Imaginează-ţi o balerină în culise, asortându-şi costumaţia de scenă cu piese sportswear, compunând un joc al contrastelor, un dans între delicateţe şi practicalitate, o rezonanţă a eleganţei clasice pusă faţă în faţă cu simplitatea liniilor moderne.
Colecţia H&M pentru primăvară 2017 este despre iubire, pasiune şi… simplitate. Look-uri necomplicate, care pot fi purtate de dimineaţă şi până seara, căci se potrisc oricărui context şi oricărui dress code.
Feminitatea, volumele şi tehnicile tradiţionale se îmbină cu funcţionalitatea şi detaliile hi-tech specifice ariei sportswear, iar rezultatul este unul extrem de modern şi de fresh.
„Tehnici şi ecouri ale unor estetici din trecut sunt îmbinate cu energia prezentului pentru a crea un drum către un nou viitor”, spune Pernilla Wohlfart, design & creative director H&M.
Mixul de materiale este unul eclectic şi proaspăt: bumbac organic, jacard de mătase, tricotaje atât de fine încât par să fie complet lipsite de greutate, şi nylon.
În cee ce priveşte colecţia pentru bărbaţi, cuvintele-cheie care stau la baza ei sunt „precizie” „putere” şi „sensibilitate”.
Colecţia masculină explorează aerul modern al sportswearului şi reinterpretează tradiţiile. Fluiditatea este un element esenţial, piesele având acea calitate specială care te face să nu le simţi când le porţi, pentru că sunt atât de uşoare încât abia cântăresc câteva grame.
Tricotajele sunt atât de fine încât au un aer aproape second skin, iar piesele clasice din garderoba masculină renasc.
„H&M Studio este despre contradicţii. Este echilibrul dintre estetica tradiţională şi modernitatea cu aer atletic, dintre culori şi texturi, dintre masculinitate şi o nouă sensibilitate”, spune Andreas Lowenstam, head of design pentru linia masculină H&M.
Colecţia H&M Studio primăvară 2017 este disponibilă în magazine începând de astăzi, de la ora 10.00, iar eu îţi sugerez să te grăbeşti – am o presimţire că piesele nu vor zăbovi mult timp pe rafturi (fie ele reale sau virtuale).