Talente fresh din Hong Kong, pe podiumurile de la Paris: Id, Cynthia Xiao, ffiXXed studios

Le Hong Kong est arrivé à Paris. China nu este numai cel mai mare consumator de modă la nivel global în momentul de faţă, ci şi un spaţiu demn de urmărit pentru descoperirea unor noi talente.

De exemplu, Julio Ng Chun-bong şi Cyrus Wong, designerii din spatele brandului Id, Cynthia Mak şi Xiao Xaio, duo-ul care formează labelul Cynthia & Xiao, sau Kain Picken şi Fiona Lau, fondatorii brandului ffiXXed studios. Cele trei labeluri şi-au prezentat colecţiile pentru sezonul toamnă/iarnă 2017 la Paris, cu sprijinul Fashion Farm Foundation.

O grupare non-profit cu sediul în Hong Kong, FFF sponsorizează în fiecare sezon câte trei branduri de origine chineză (selectate de către un juriu), astfel încât acestea să îşi poată prezenta colecţiile la Paris, pe durata Sapamanii Modei. Beneficiile sunt clare de partea labelurilor – prezentarea unei colecţii la PFW presupune o expunere extrem de mare, şi, bineînţeles, şanse sporite de a fi observaţi de către potenţiali buyeri care să aducă apoi colecţiile în magazine din Occident. Lăsând la o parte aceste avantaje evidente pentru branduri, există şi un beneficiu de partea cealaltă a taberei – mai exact, atât pentru presă cât şi pentru buyeri, descoperirea unor noi designeri talentaţi este mereu precum o gură de aer proaspăt.

Id

Pe cei doi designeri de la Id i-am cunoscut la Fashion Week sezonul trecut, care marca prima dată când labelul lor prezenta o colecţie la Paris. Nu am văzut show-ul lor, însă, trecând printr-un showroom care includea mai multe mărci care avuseseră show-uri în Paris, am zăbovit în dreptul colecţiei lor atât de mult încât Julio s-a simţit îndreptăţit să vină să facem cunoştinţă. Am fost, aşadar, foarte încântată când, acum câteva săptămâni, am primit un mail cu o invitaţie pentru show-ul din acest sezon – nu numai pentru că acest lucru însemna că am să le pot vedea cea mai nouă colecţie, ci şi că voi mai descoperi încă două potenţiale branduri cool.

Colecţia Id pentru toamnă/iarnă nu a cuprins multe look-uri, însă cu siguranţă au fost îndeajuns de multe încât să facă un statement. Un statement legat de outerwear, în special. Julio şi Cyrus au deconstruit şi reconstruit siluete familiare, reinventandu-le sub forme ingenioase. Un cardigan a fost scurtat în lungime, astfel încât să devină un soi de crop top, însă mânecile au fost alungite exagerat, look-ul final fiind unul extrem de interesant. O jachetă bomber a fost croită astfel încât să arate precum un balon umflat la maximum şi apoi spart (în sensul că tivurile au fost manipulate pentru a avea marginile îndoite şi curbate). Un trench coat a fost tăiat de la jumătatea taliei şi transformat în jachetă scurtă cu un rever suprapus peste cel de-al doilea. O jachetă de seară a fost transformată în statement top, graţie decolteului foarte generos, iar un pardesiu a devenit un hibrid de mantie şi plapumă matlasată.

Cei doi designeri s-au jucat de asemenea cu volumele, dar şi cu accentele de inspiraţie atletică, precum şnururile ajustabile sau materialele tehnice, pe care le-au îndulcit cu ajutorul unui detaliu recurent – tivuri sub formă de microvolane în cascadă.

Cynthia & Xiao

Lansat în 2014, labelul îmbină experienţa Cynthiei Mak (care a absolvit prestigiosul colegiu Central Saint Martins, iar apoi a lucrat alături de branduri precum McQueen, Vivienne Westwood, Preen sau Roksanda Ilincic) cu priceperea lui Xiao Xiao în materie de tricotaje (Xiao este de asemenea absolventă a CSM şi a lucrat alături de un grup de design chinez).

Pentru toamnă 2017, Cynthia şi Xiao propun tricotaje intarsia (ţesături din lână în culori diferite), printuri grafice (imaginea cu aer cubist a unui iepure sau cea a unor valuri stilizate), detalii folksy (complet cu detalii franjurate), şi accente sportswear (pantaloni cu vibe atletic şi hoodie-uri).

ffiXXed studios

Un label creat în 2010, ffiXXed studios îi are în spate pe Kain Picken şi Fiona Lau. ffiXXed reprezintă, conform descrierii lor, un proiect care îşi propune să construiască colecţii care evoluează continuu, nu neapărat influenţate de o singură idee sau de o anume estetică curentă. Hainele pe care le produc (realizează atât colecţii feminine cât şi masculine) sunt gândite pentru a răspunde la diverse nevoi şi situaţii din viaţă de zi cu zi, însă care sunt evoluate în forme noi şi neaşteptate faţă de modelele convenţionale de îmbrăcăminte.

Cei doi se află la al treilea show prezentat la Paris, iar colecţia pe care au prezentat-o mă duce cu gândul la conceptul de „trezire”.

În primul rând – trezire din somn… la propriu. Multe dintre look-uri au fost făcute să arate ca şi când purtătoarea abia s-a ridicat din pat, luând după sine şi aşternuturile, pe care le-a înfăşurat în jurul ei astfel încât să încropească o ţinută surprinzător de fresh & cool. Până şi coafurile modelelor – câteva dintre ele au apărut pe podium cu parul pe jumătate ondulat, pe jumătate drept – întăresc imaginea persoanei abia trezite din somn, care reuşeşte totuşi să arate extrem de put-together.

Al doilea tip de „trezire” este cel cu aer de primăvară. Cu toate că aceasta este o colecţie pentru sezonul toamnă/iarnă, look-urile au fost redate în culori vibrante (nu numai pe haine, ci şi pe accesorii – de remarcat aici sunt dresurile în nuanţe orbitoare), iar unele dintre ele au fost chiar acompaniate de bucheţele de flori prinse în piept.

Foto: NowFashion.com