• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
Alist_Magazine_logo
  • Andreea & Guests
    • Close
      • Untitled collage (44)Double Naked Shots! Text by Andreea EscaOctober 6, 2021
      • mama andreea escaSweet 80June 7, 2021
      • Untitled collage – 2021-03-09T190613.7979 martie. Text by Andreea EscaMarch 9, 2021
      • Untitled collage – 2021-01-20T121933.340Andreea Esca, alături de alți jurnaliști, într-o piesă de teatru sonorJanuary 20, 2021
      • Untitled collage – 2021-01-17T104349.049Călătorie de pandemie. Text by Andreea EscaJanuary 17, 2021
    • Close
  • Fashion
    • Close
      • manolo blahnikPantofii lui Carrie Bradshaw împlinesc 50 de ani! Manolo Blahnik lansează cu această ocazie o colecție-capsulă și o expoziție virtualăNovember 23, 2021
      • nike swarovski ai force 1Colaborări inedite de Sărbători – Nike x SwarovskiNovember 22, 2021
      • Alist Designers boutique- Inspirație de weekend de la creatorii româniAlist Designers boutique: Inspirație de weekend de la creatorii româniNovember 19, 2021
      • Royal Style: Regina Letizia a Spaniei și Catherine, Ducesa de CambridgeRoyal Style: Regina Letizia a Spaniei și Catherine, Ducesa de CambridgeNovember 19, 2021
      • versace ochelariCum arată cea mai nouă colecție de ochelari Versace November 12, 2021
    • Close
  • Beauty
    • Close
      • Albina_Beautification_HiRes_Image_2962_AM EPe buzele tuturorDecember 7, 2021
      • pexels-tenzing-kalsang-343419Festiv: 18 idei pentru manichiură aurie de SărbătoriNovember 30, 2021
      • Daily Instagram PostsNoutate: Ariana Grande a lansat R.E.M. Beauty BrandNovember 26, 2021
      • hailey bieber rhode beautyHailey Bieber își lansează propriul ei brand de cosmeticeNovember 25, 2021
      • ceraveEsențial: cum să protejezi și să hidratezi pielea, în sezonul rece?November 24, 2021
    • Close
  • MyplAlist
    • Close
      • Untitled collage – 2021-11-12T223952.635Minelli lansează o nouă piesă: „Nothing Hurts”November 12, 2021
      • Untitled collage (95)Sting, concert la Cluj alături de fiul săuNovember 10, 2021
      • Untitled collage (84)Mateia, între podiumurile de modă de la New York și filmările de la BucureștiNovember 8, 2021
      • deliaDelia lansează ”Între noi”October 23, 2021
      • 244814171_412296750505156_9154915731194386709_nMinelli, artista momentului, record pe YouTube: 100 milioane de vizualizăriOctober 12, 2021
    • Close
  • Lifestyle
    • Close
      • casa Rosie Huntington-WhiteleyCum arată casa din Los Angeles a lui Rosie Huntington-Whiteley
      • Untitled collage – 2021-11-26T125202.717Triumf colosal pentru Janina Nectara: Ecaterina Teodoroiu pe bancnote
      • michelle obamaMichelle Obama lansează o campanie de sărbători, destinată educației tinerelor femei
      • emma raducanu sportiva anuluiEmma Răducanu a fost desemnată Sportiva anului
      • Untitled collage – 2021-11-25T220451.370Tudor Chirilă revine pe scenă după doi ani, într-un spectacol marca Iarina Demian
    • Interviews
        • cristina joia visuri la cheieCristina Joia, designer ”Visuri la cheie”: ”Încă simt un gol în stomac de câte ori familia descoperă camera sau spațiul de care m-am ocupat”November 25, 2021
        • Ofelia Cozma: „Eu nu mă îmbrac scump, mă îmbrac bine”Ofelia Cozma: „Eu nu mă îmbrac scump, mă îmbrac bine”November 19, 2021
        • Untitled collage (92)Dr. Diana Ionescu: ”Există unele măsuri care ajută la trecerea cu bine a micuților peste sezonul rece și prin valul 4 de Covid -19.”November 9, 2021
        • victoria raileanu micki vladVictoria Răileanu (Micki din serialul VLAD, PRO TV): ”Mi-e frică de ultima zi de filmare, dar cumva, de-abia o aștept!”November 3, 2021
        • Teodora Mihai PortraitTeodora Mihai: „Mă fascinează omul de rând, a cărui putere iese la suprafață în situațiile de criză”October 28, 2021
    • Close
  • Alist Designers
    • Close
      • Alist Designers boutique- Inspirație de weekend de la creatorii româniAlist Designers boutique: Inspirație de weekend de la creatorii româniNovember 19, 2021
      • Alist Designers boutique - 3 rochii în stilul Ducesei de CambridgeAlist Designers boutique – 3 rochii în stilul Ducesei de CambridgeNovember 8, 2021
      • Alist designers boutiqueAlist Designers boutique: 3 branduri speciale te așteaptă aici în noiembrieNovember 1, 2021
      • Alist designers boutique: Povestea Gemelli ShoesAlist designers boutique: Povestea Gemelli ShoesOctober 20, 2021
      • Alist Designers boutique- Un look în stilul Matrix semnat GNAAlist Designers boutique: Un look în stilul Matrix semnat GNAOctober 12, 2021
    • Close
  • Alist Events
    • Close
      • avon power renewal serumREGULAMENTUL OFICIAL AL CAMPANIEI “AVON Power Renewal Serum”October 28, 2021
      • alist magazineUnde puteți găsi revista A List Magazine nr. 20?September 20, 2021
      • Untitled collage (1)Revista A List Magazine a ajuns la numărul 20. Cum a fost la lansare (IV)September 17, 2021
      • DSC_9538Revista A List Magazine a ajuns la numărul 20. Cum a fost la lansare (III)September 17, 2021
      • VIL_3996Revista A List Magazine a ajuns la numărul 20. Cum a fost la lansare (II)September 17, 2021
    • Close
  • Video
    • Close
      • @nutakiki trend challengeTrend Challenge: Un mix de ținute cool cu Cristiana Nuță – @nutakikiNovember 5, 2021
      • dr alexandra radu bruja eva intimaDr. Alist: Medic specialist obstetrică-ginecologie Alexandra Radu Bruja: ”O igienă intimă corect efectuată înseamnă o viață sexuală sănătoasă”November 4, 2021
      • SONJA RunawaySonja lansează o piesă despre relațiile toxice, intitulată ”Runaway”November 3, 2021
      • specialist in fertilitate dr ruxandra dumitrescuDr. Alist: Medic primar obstetrică-ginecologie, specialist în fertilitate Ruxandra Dumitrescu: ”Instalarea menopauzei nu înseamnă că s-a terminat viața”October 28, 2021
      • delia intre noiDelia lansează ”Între noi”, o baladă de dragoste compusă integral de artistăOctober 22, 2021
    • Close
    • Close
    • Close

Vrei sa fii la curent cu noutatile Alist?

Aboneazate-3

Interviu cu designerii din spatele brandului Christian Roth: Povestea unui label de eyewear cu tradiție

interviu Christian Roth

Christian Roth şi Eric Domege se numără printre pionierii industriei eyewear. Acum mai bine de 35 de ani, după un incident amuzant, pe care îl rememorează în rândurile de mai jos, cei doi s-au hotărât să îşi creeze propriul label de ochelari – Christian Roth. Fără ajutorul vreunui agent de PR, ci grație creativității şi unui fler aparte în imaginarea ramelor care mai de care mai chic, ochelarii realizați de ei au ajuns în paginile celor mai influente publicaţii, precum Vogue, Harper’s Bazaar, sau Women’s Wear Daily, şi pe figurile celor mai de succes staruri din industria creativă – de la Andy Warhol sau Kurt Kobain, în zilele lor de glorie, şi până la Rihanna sau Lenny Kravitz, în prezent.

Christian si Eric nu sunt genul care sa își programeze o oră în studio, dedicată brainstormingului pentru noi idei. Inspirația le vine, în schimb, din călătoriile lor – cei doi adoră să descopere noi culturi și să cunoască lume nouă, interacționând, astfel, direct cu publicul lor.

Am stat de vorbă cu Eric și Christian la cel mai recent trunk show Christian Roth, despre povestea brandului pe care l-au construit pe parcursul a mai bine de 3 decenii și despre tendințele în materie de eyewear.

IMG_3675

Cătălina Teodorescu alături de Christian Roth și Eric Domege

Ştiu că veniţi din backgrounduri diferite. Cum este fiecare dintre aceste backgrounduri reflectat în creaţiile voastre? În ce fel se îmbină diferenţele dintre voi?

Eric: Suntem foarte diferiţi, dar contrastele se atrag. În plus, chiar dacă suntem diferiţi, avem viziuni similare. Într-un final, produsul nostru reprezintă o îmbinare a viziunilor noastre. Fiecare dintre noi vine cu idei diverse, însă suntem mereu foarte critici unul cu celălalt şi avem o regulă de aur: colecţia nu pleacă de pe tabla de idei până nu suntem amândoi întru totul de acord. Abia apoi, schiţele pot pleca către etapa de producţie.

Christian: Eu sunt născut în Germania, iar Eric este născut în Franţa. Chiar dacă aceste ţări sunt învecinate, fiecare dintre ele are un background cultural diferit. În plus, faptul că ne-am întâlnit în New York, un teritoriu străin pentru amândoi, este un lucru care, cred eu, ne-a întărit legătura.

Cum v-aţi întâlnit?

Christian: E o poveste simplă. De fapt, ne-am întâlnit pentru prima dată în Paris, însă nu am ţinut legătura. Apoi, ne-am reîntâlnit în New York, şi de atunci am devenit cei mai buni prieteni.

Cum aţi ajuns să creaţi ochelari?

Christian: Când ne-am cunoscut, Eric studia marketingul, iar eu lucram alături de un fotograf foarte celebru în acele vremuri – Rico Puhlmann. Nu prea ştiam ce vreau să fac cu viaţa mea, şi cred că şi Eric simţea la fel. Eram amândoi foarte tineri, aveam în jur de 20, 21 de ani.Am avut norocul să pot să „adulmec” lumea modei din interior, prin faptul că asistam la şedinţe foto importante. La una dintre aceste şedinţe, Rico urma să fotografieze un model faimos – pe Cheryl Tiegs. Era un pictorial de beauty, iar ea petrecuse până târziu în noaptea dinainte. Aşa că în dimineaţa shootingului, mi-a fost pusă în mână o bancnotă de $100 şi mi s-a spus „Du-te şi cumpără o pereche de ochelari de soare cool pentru ea”. S-a făcut ora prânzului şi eu încă nu reuşisem să găsesc nici măcar o singură pereche de ochelari care să mi se pară cool. Aşa că m-am întors, i-am dat şefului meu banii înapoi şi i-am zis – „Îmi pare rău. Nu am reuşit să găsesc nimic. E o femeie foarte frumoasă, ar trebui să o fotografiezi fără ochelari. Nu am găsit nimic care să merite banii pe care mi i-ai dat”. Mi-a fost frică că îmi voi pierde jobul din cauza sincerităţii mele, însă totul a fost ok. În schimb, toată lumea mi-a zis „E în regulă, dar atunci de ce nu încerci tu să faci nişte ochelari de soare?”. În seara aceea, m-am dus la Eric şi i-am povestit toată întâmplarea, iar reacţia lui a fost  – „E o idee minunată! Hai să creem o mică colecţie de ochelari!”. Aşa că am produs ochelari – un singur model, pentru început. Iar graţie contactelor noastre din lumea modei, aceşti ochelari au ajuns instantaneu să fie fotografiaţi în Vogue şi Harper’s Bazaar şi Women’s Wear Daily. Şi iată cum, de la o singură pereche de ochelari, am construit compania care există astăzi.

Eric: Ne-a ajutat de asemenea faptul că amândoi cunoşteam persoane din lumea artei din New York. Era o perioadă minunată din punct de vedere cultural pe atunci. Am fost norocoşi să putem face cunoştinţă cu Andy Warhol. Andy era deja un star pe atunci. Avea nevoie să poarte ochelari, căci avea vederea foarte slabă. Într-o zi, când eram în vizită la The Factory (n. red. The Factory era numele studioului din New York al lui Andy Warhol), ne-a zis – „Băieţi, voi faceţi ochelari, iar eu am nevoie de nişte ochelari speciali pentru un eveniment black tie”. Ne-a rugat să îi creem o pereche personalizată, aşa că i-am făcut nişte rame cu detalii aurite pe care i-a purtat la acel eveniment. Acela a fost momentul care ne-a împins în atenţia lumii. A fost un soi de „talisman” norocos pentru noi.

Andy-Warhol-in-Christian-Roth

Andy Warhol

purtând ochelari de soare Christian Roth

Îmi imaginez că scena culturală a anilor ’80 vi s-a potrivit foarte bine. Cum v-a influenţat?

Eric: Faptul că am putut fi apropiaţi de toţi aceşti oameni, artişti de succes, a devenit parte a ADN-ului brandului nostru.

Christian: Anii ’80 erau complet altfel față de perioada pe care o trăim acum. New Yorkul era un oraş sărac, dar avea o energie minunată, iar oamenii se ajutau cu multă plăcere între ei. Dacă cuiva îi plăcea ce faci, te ajuta. Această camaraderie era extraordinară. Succesul nostru se datorează tuturor acestor oameni cărora, de-a lungul timpului, le-a plăcut de noi. Pe atunci, noi nu aveam un agent de PR. Ne duceam singuri la reviste şi făceam prezentări.

Ştiu că aţi avut multe momente speciale de-a lungul carierei în eyewear making, dar există vreun anume moment care se află pe primul loc, între favorite?

Eric: Şansa de a cunoaşte şi de a lucra alături de oameni talentaţi este lucrul care mi se pare cel mai special legat de ceea ce facem noi. De asemenea, mai este şi faptul că noi doi călătorim foarte mult, pentru a cunoaşte noi oameni cărora să le spunem povestea noastră. Avem atât de multe momente frumoase, încât nu am putea alege unul singur. Pentru că de fiecare dată când mergem undeva nou, descoperim ceva interesant. Suntem foarte curioşi – este unul dintre motivele pentru care continuăm să facem ceea ce facem. Pentru noi, acest business nu e doar despre a vinde lucruri. Este despre descoperirea a noi oraşe, noi oameni, noi moduri de a ne spune povestea.

Ce proiecte noi aveţi despre care ne puteţi divulga mai multe?

Christian: Cel mai nou proiect al nostru, de care suntem foarte mândri, este în colaborare cu CFDA (n. red. Council of Fashion Designers of America, din care fac parte şi Christian şi Eric). Am rugat 10 designeri de eyewear să creeze câte un model de ochelari. Colecţia se vinde la Barneys New York, şi toate profiturile merg către fundaţia Fashion Targets Breast Cancer. Este timpul să dăm ceva înapoi din succesul nostru. Şi, pe deasupra, este foarte distractiv să faci ceva pentru o cauză nobilă!

Fiecărei tip de fizionomie i se potriveşte o anume formă de ramă, însă există, după părerea voastră vreo ramă care se potriveşte tuturor? Un soi de shortcut, pentru lumea care nu vrea să probeze tone de forme diferite de rame?

Eric: Ramele stil aviator! Sunt atemporale şi se potrivesc cam oricui. Sunt şi foarte de actualitate, căci sunt un model unisex – un lucru care e, cum ştim cu toţii, foarte în tendinţe.

Christian: Am mers până într-acolo încât să împingem acest model de ochelari chiar şi în zona de optical eyewear (ochelari de vedere), în condiţiile în care de regulă sunt asociaţi cu ideea de ochelari de soare.

Eric: Ochelarii mei de vedere sunt model aviator şi îi ador! Sunt casual, dar în acelaşi timp, chic.

5USW_CRX-00026-ANGLE

Ochelari 5usw

Acest model de ochelari se numește “5usw”, iar denumirea are o poveste în spate. “5, Union Square West este adresa la care am ținut primul show Christian Roth în New York, și, pe lângă asta, este și strada pe care se afla studioul lui Andy Warhol.”, își amintește Eric Domege.

Disponibili în magazinele Optiblu România

Dar legat de modelele de ochelari în tendinţe? Ce ne propuneţi să punem în topul listei de achiziţii pentru anul acesta?

Christian & Eric: Modelul aviator!!!

Christian: De asemenea, mai sunt ramele stil cat eye. Este probabil modelul cel mai asociat cu publicul feminin. Nu e nimic în neregulă ca un bărbat să poarte astfel de ochelari, în formă de ochi de pisică – lumea face asta în Asia! – însă, de regulă, femeile sunt cele care întind mâna după acest model. Ceea ce ne place atât de mult la ei este că se mulează foarte bine pe viziunea noastră legată de modă – feminitate, chic şi glamour.

Eric: Mai sunt şi ochelarii noştri care creează cel mai mult buzz în acest moment – modelul iconic, purtat de Kurt Cobain. Nu ne-am dat seama, când i-am creat iniţial, că aceşti ochelari vor deveni atât de faimoşi. Apoi, au fost purtaţi de către Kurt, şi iată. Au devenit chiar şi o sursă de inspiraţie pentru alţi designeri!

C5J_AeSVMAEJgzE

Kurt Cobain

purtând ochelari de soare Christian Roth

În 1993, Kurt Cobain a purtat o pereche de ochelari Christian Roth într-o serie de portrete realizate de fotograful Jesse Frohman. Modelul de ochelari a fost ulterior retras de pe piață, însă designerii s-au hotărât recent să îl reediteze.

Cum v-aţi decis să îi reeditaţi?

Eric: Echipa cu care lucrăm acum, şi anume cei de la Dita Eyewear (n. red. Dita Eyewear a achiziționat în 2015 brandul Christian Roth, Christian și Eric păstrându-și rolurile de directori de creație), este formată din oameni foarte tineri – un lucru care ne place foarte mult! Ei au aruncat un ochi prin arhivele noastre şi au zis „Trebuie neapărat să refaceţi acest model!”. Am fost de acord, dar am avut o condiţie – trebuiau neapărat să fie diferiţi. Nu vrem să fim vreodată plicticoşi şi să reluăm un model vechi ca atare. De exemplu, versiunea veche venea cu o ramă lucioasă, dar acum este mată. De asemenea, au marginile uşor diferite. În ansamblu, arată fix ca cei purtaţi acum mulţi ani de Kurt Cobain, însă când îi priveşti de aproape, remarci că este vorba despre o versiune nouă, modernă, cu diferenţe subtile, dar care aduc modelul în actualitate.

Îmi imaginez că multă inspiraţie vine din propriile arhive.

Eric: Suntem norocoşi – lumea zice că nu e distractiv să îmbătrâneşti, dar pentru noi chiar este, căci ne putem întoarce la propriile arhive. Nu avem nevoie să umblăm prin târguri de vechituri sau boutique-uri vintage. Îţi poţi imagina cât de multe modele avem în arhive după 35 de ani. Uneori, ne mai amintim de câte o ramă creată în trecut, şi ne decidem să o reedităm.

Ce alte surse de inspiraţie mai aveţi?

Eric: Ne inspiră foarte mult arhitectura şi curentul bauhaus.

Christian: A fost o mişcare extrem de frumoasă şi signifiantă în anii ’20, care îşi propunea să schimbe lumea. Şi cine nu îşi doreşte să schimbe, la rândul său, lumea?

by Cătălina Teodorescu, May 16, 2017

sidebar

sidebar-alt

  • Despre noi
  • Politica de confidențialitate
  • Despre cookies
  • Publicitate
  • Visit us:
  • Visit us:

Vrei sa fii la curent cu noutatile Alist?

© 2016–2025 AlistMagazine. Toate drepturile rezervate.
developed by tooShark