Prin anii ’90 (şi prima parte a anilor 2000), era supercool să porţi piese inscripţionate cu nume de designer. Precis îţi aminteşti genţile imprimate cu monograma Louis Vuitton, care erau absolut peste tot (uneori în versiuni originale, alteori fake), şepcile Von Dutch (care cu toate că nu erau atât de populare în Europa precum în SUA, au prins destul de bine şi la noi), treningurile adidas sau FILA, ori tricourile Versace imprimate cu imaginea Medusei (eventual flancată de motivul cu chei greceşti, un element signature al casei).
În Europa de Est, trendul nu a murit vreodată cu totul – piesele cu logo au rămas un simbol de statut, însă de prin 2005 şi până recent, au cam fost privite cu sprânceana ridicată. Mai exact, să porţi un tricou, o geantă, un colier sau orice altfel de piesă cu logo de designer intra la categoria „not fashionable”… Până acum.
Încă de câteva sezoane încoace, logo mania a revenit. La început mai uşor, mai subtil – o curea cu logo Gucci aici, un tricou cu logo Kenzo acolo. Uşor-uşor, până a devenit un trend indisputabil.
Aşadar, de reţinut: În 2017, e supercool să arăţi lumii ce designer porţi. Trendul se întrevedea încă din colecţiile Resort ale unor branduri precum MSGM, Gucci sau Chanel. Apoi au venit colecţiile pentru primăvară/vară 2017 (Gucci, Dior, Versace, Saint Laurent), şi poţi să fii sigură că va continua şi în sezonul rece (poţi lua colecţia Dior Pre-Fall 2017 drept indicaţie).
Şi dacă în anii ’90, alternativele nu aveau o varietate prea mare (genţile şi tricourile erau, de regulă, piesele imprimate cu logo), designerii oferă în prezent o mulţime de opţiuni, pentru toate gusturile.
Mă refer la faptul că, în cazul în care nu eşti pe deplin convinsă că vrei să încerci acest trend, însă parcă eşti uşor curioasă, poţi să începi cu ceva subtil. Poţi să încerci (sau să te inspiri din) colecţia Dior, în care găseşti piese de lenjerie cu bandă inscripţionată cu numele brandului sau acelaşi detaliu imprimat pe tivul unui palton.
Dacă eşti undeva… între – mai exact, îţi surâde trendul, însă nu eşti pregătită să îl porţi extrem de in your face, îţi propun să mergi pe varianta accesoriilor. Anthony Vaccarello îşi doreşte să readucă în atenţie numele original al casei Yves Saint Laurent (pe care Hedi Slimane a redenumit-o în 2012, omiţând partea cu „Yves”), aşa că ai de unde alege: pantofi cu toc sculptat în forma logoului casei, cercei, earpieces. De la Dior te poţi delecta cu eşarfe, panglici, pantofi, inele, coliere…
Altfel, dacă mergi mai degrabă pe principiul go big or go home, încearcă pur si simplu un tricou cu print, într-un omagiu nostalgic adus anilor ’90.
Bineînţeles, vedetele, bloggerii şi restul fashion influencerilor au adoptat deja trendul, după cum poţi vedea mai jos.
Foto: hepta.ro, website-urile brandurilor