Colette este nu doar un concept store, ci o adevarată experiență. Poate că veți spune ca nu intrați pentru că sunt doar lucruri scumpe dar, experiența, know how-ul cu care pleci, nu se compară cu nimic. Poți să o iei ca pe o vizită la un muzeu.
Ce este Colette?
Colette este un concept store de lux situat pe celebra stradă Saint Honoré din Paris, la numărul 213, în care găsești ultimele noutăți în materie de haine, accesorii, machiaje, parfumuri, muzică, artă și tehnologie.
Dacă ceva se lansează în ediție limitată sau doar online, la Colette îl găsești negreșit, sau chiar la Colette se lansează.
Magazinul este împărțit pe 3 etaje, întinse pe 700 de metri pătrați, fiind folosit nu numai pentru vânzarea produselor, ci și pentru lansări, expoziții sau întâlniri.
Cum a pornit acest business?
Pe scurt, în familie.
Colette Roussaux împreună cu fiica ei, Sarah Andelman, sunt cele care, cu 20 de ani în urmă, au venit cu idea creerii unui concept store în Paris. Totul a început în 1997, când doamna Roussaux își vânduse magazinul de haine pe care îl avea, pentru că divorțase, iar fiica ei tocmai terminase școala de arte, și s-au gandit ca cel mai bine construiesc ceva împreună.
Cele două sunt foarte retrase din lumea celebrităților, dar la magazine vin zilnic. Pot să garantez asta, pentru că în iarna anului trecut am luat o amintire de acolo și cea care mi l-a împachetat a fost chiar doamna Colette!
Fac o echipă minunată. Ea este responsabilă și cu vitrinele, pe când fiica ei este cea care se ocupă de ce produse ajung în magazin, într-un mod pur intuitiv, spune ea.
Chanel, Hermes, Converse, J.W. Anderson, Mansur Gavriel sunt doar o parte dintre brandurile cu care a colaborat Colette, dar și cu artiști precum Kanye West, Pharell sau Jay-Z, labeluri precum Apple, pe partea de tehnologie, și chiar și cu Coca Cola, printr-o sticlă specială disponibilă numai la Colette..
În 2011, împreună cu Chanel, au realizat un pop-up store, ceva unic în lume, având în vedere că Chanel este unul dintre singurele branduri când nu vând nici măcar online.
În 2015, împreună cu cel mai în vogă brand de genți al momentului, Mansur Gavriel, au lansat un bucket bag albastru absolut superb, geantă care a dat tonul în lumea modei.
Împreună cu SeeConcept, o celebră firmă de ochelari, au lansat o ediție limitată, tot în nuanțele brandului Colette.
Apple Watch-ul nu putea fi exclus, așa că cel mai fashionable accesoriu tech a venit în urmă colaborării Casetify x Collete x Apple Watch.
Pentru celebrarea a 20 de ani de existență, în această primăvară au creat, la Muzeul Artelor Decorative din Paris, o piscină cu 300.000 de mingi reciclabile, deschisă publicului larg.
Conform NYTimes, Colette are în prezent 110 angajați și o cifră de afaceri de 29 milioane de dolari în anul 2016.
De ce s-ar închide un magazin dacă totul este perfect?
Astăzi, printr-un comunicat de presă, Colette au anunțat că „așa cum toate lucrurile bune iau sfârșit, după 20 de ani minunați, Colette se va închide pe 20 decembrie anul acesta. Doamna Colette a ajuns în momentul în care trebuie să-și ia timp liber, iar Colette fără Colette nu poate exista.”
Deși mi se pare o veste foarte proastă, pentru că, teoretic, așa cum spun și cei de la Business Of Fashion, „este sfârșitul unei ere”, mi se pare un gest foarte frumos. Deși un astfel de gest, având în vedere că magazinul este foarte profitabil, pare greu de înțeles, atunci când nu te mai ocupi personal de ceva, nu va mai exista același produs finit.
Vestea bună este că spațial va fi preluat de Saint Laurent, iar doamna Colette este fericită că, pentru angajații care au fost atât de mult timp alături magazinului, va exista în continuare o oportunitate de a lucra acolo.
Chapeau Colette, o să ne lipsești!
Vizitați/cumpărați cât mai puteți!
Foto: Colette.fr , Apple.com, Converse.com , TheSelby.com