Ce poate fi mai cool și mai sofisticat decât o piesă personalizată? De la cămași și jachete la bijuterii și ochelari de soare, recomandările de mai jos îți pun la dispoziție oportunitatea de a te îmbrăca din cap până-n picioare în piese bespoke:
Realizate în întregime din mătase și brodate manual, cămășile DRESSHIRT reprezintă reîncarnarea perfectă a unei piese staple a garderobei masculine, în variantă delicată și plină de feminitate.
Marieclaire St. John, cea care semnează design-ul liniei DRESSHIRT, este o fană declarată a stilului masculin adaptat siluetei feminine. „Obișnuiam să fur cămășile iubitului meu și să le modific astfel încât să cadă bine pe silueta mea. Apoi mi-am dat seama că acest lucru ar arăta și mai bine dacă le-aș croi de la zero, din materiale prețioase, precum mătasea, și în nuanțe delicate”, spune aceasta. Astfel a luat naștere propriul label, îmbinând savoir-faire-ul italian al pattern-making-ului cu cel ai tailoring-ului specific Savile Row (Marieclaire a copilărit în Italia într-o familie cu părinți de origine britanică).
Marieclaire St. John New York a debutat cu un concept ingenios: cămăși din mătase stil 1940s cu gulere interșanjabile, astfel încât o piesă basic să poată fi transformată din numai câteva mișcări într-o ținută de cocktail sau de seară.
Probabil cele mai cunoscute piese sub semnătura brand-ului sunt, însă, cămășile brodate manual cu monograme sau diverse mesaje. Printre fanele declarate se număra Gigi și Bella Hadid, Margot Robbie sau Giovanna Battaglia.
Selecția curentă, ce include în prezent jachete și eșarfe alături de cine interpretări ale cămășii clasice, urmează a fi completată de pantaloni, fuste, lenjerie, tricotaje, precum și o linie de accesorii, toate personalizabile, și conservând ADN-ul brand-ului.
Pentru Cornelia Webb, trupul uman este „o pânză albă pe care se poate manifesta imaginația, o sursă de inspirație”. Label-ul său omonim, cu sediul în Stockholm, a fost lansat în 2005, și s-a făcut remarcat în scurtă vreme la nivel internațional, prin conceptul inedit și estetica clasic scandinavă.
„Încă de când am creat prima rochie stil bodychain, utilizând instrumente din garajul tatălui meu, mi-am dat seama cât de mult îmi place să lucrez cu mâinile și să îmbrac trupul uman în bijuterii”, își amintește ea. „Găseam bijuteriile din magazinele suedeze relativ plicticoase, astfel încât am început să experimentez cu mulajul, modelarea și drapajul metalului.”
Ca fostă studentă la medicină, Cornelia consideră că are o perspectivă unică asupra designului de bijuterie tocmai prin faptul că este autodidactă. „De multe ori schițez modele de piese noi chiar pe propriul meu corp și mereu încerc să găsesc noi moduri de a împodobi trupul cu accesorii.”
În atelierul sau din Stockholm iau naștere atât colecții sezoniere, cât și piese bespoke, create și modelate pentru a îmbrăca formele corpului purtatoatei. Bijuteriile sunt realizate din metale reciclate (argint, aur, alamă), care îmbină energia trecutului cu cea a prezentului. Printre piesele cele mai spectaculoase se numără colierul modetal după forma claviculei, arm-piece-ul modelat după forma mâinii, și colierul (de purtat pe spate) modelat după forma vertebrelor.
„Mereu mi-a plăcut să creez – pentru mine sau pentru alții – și am încercat mereu să găsesc lucruri care sunt diferite. Când am pus bazele propriului brand nici măcar nu știam că voi crea unul”, spune Kerin Rose Gold, creatoarea label-ului A-Morir, cunoscut în prezent pentru ochelarii de soare 100% custom-made, dar și clientela de elită care este fană declarată.
„Colaborez îndeaproape cu pop-staruri precum Beyoncé, Lady Gaga sau Katy Perry – ea a fost prima care mi-a purtat creațiile – și lucrez la diverse proiecte custom cu ele, de la ochelari de soare la măști, pantofi, bodysuit-uri și accesorii capilare.”
A-Morir a debutat neoficial în 2008, când Kerin a început să comercializeze primele piese, iar în 2010, prima colecție oficială a fost lansată, pentru ca apoi label-ul să fie onorat doi ani mai târziu cu titlul „Best New Talent” de către Vogue Italia.
„Brand-ul a pornit ca un pionierat al conceptului de luxury embellished eyewear, și se menține pe poziții până în prezent. Am început prin a crea ochelari de soare pentru mine însămi, lipind diverse mărunțișuri, de la mărgele la paiete la orice lucru cool găsit la întâmplare, pe rame simple din acetat cumpărate de mine, cu ajutorul unui pistol cu lipici. Treaba asta a evoluat, astfel încât acum piesele sunt ridicate la statutul de produs de lux: ramele sunt sculptate în Turcia exclusiv din acetat Mazzucchelli, iar apoi finisate și decorate manual în atelierul meu.”
Ochelarii de soare A-Morir sunt disponibili în boutique-uri selectate cu atenție (în România îi găsești la SunglassCurator.com). Kerin spune „sunt foarte selectivă cu magazinele cu care colaborez, căci nu îmi doresc să particip la fenomenul de suprasaturare, ci vreau să găsesc oameni care înțeleg și apreciază creativitatea, pentru că acesta este genul de persoane pe care le apreciez personal.”
Foto: Marieclaire St John, paginile de Facebook ale brand-urilor