Când eleganță înseamnă acum în modă nu numai rochii fabuloase și pantofi cu toc, ci și haine normecore și pantofi sport, când athleisure este cel mai îndrăgit trend al momentului iar în make-up cel mai cool este să fii… cât mai naturală, mă gândesc că n-a fost întâmplător că, în lumea bolizilor pe patru roți, Mercedes-Benz a lansat noul model Mercedes-Benz Clasa E Coupé, o mașină stylish, dar extrem de sportivă. Ceea ce, vă spun eu din experiența trăită live, nu e nici o contradicție în termeni.
Mercedes-Benz Clasa E Coupé este o mașină pe atât de elegantă și de frumoasă încât poți merge cu ea la o recepție sofisticată, încălțată cu cei mai extravaganți stiletto, dar și atât de sportivă încât, pe curbele înguste care duc din Barcelona către terenul de golf din Girona, să-ți dorești să-i pui la încercare demarajul și stabilitatea în curbe. Eu una așa am făcut, și aproape am regretat când am părăsit drumurile mici dintre orășelele spaniole (da, și privirile admirative aruncate de către toți cei adunați la terase pentru o siesta). Spun aproape, pentru că, dacă ești o fire mai comodă, condusul noului model Mercedes-Benz Clasa E Coupé pe autostradă se apropie de o zi petrecută la Spa. OK, poate exagerez puțin, însă imaginați-vă doar atât: în primul rând, sistemul de asistență la condus îți permite să setezi viteza la valoarea permisă de limita de viteză pe autostradă și, chiar dacă ridici mâinile de pe volan pentru câteva zeci de secunde, mașina va urma curbele șoselei și va schimba chiar și banda. Avertizare: nu încercați să o lăsați să conducă chiar singură, nu suntem încă într-un film SF! Însă acele câteva secunde în care poți lua fără grijă mâinile de pe volan sunt suficiente pentru a-ți relaxa brațele sau pentru a căuta în cotieră încărcătorul pentru telefon, fără grija că vei trage de volan într-o direcție sau alta. În al doilea rând, cu greu cred că poți găsi niște scaune mai confortabile. Și, nu în ultimul rând, sistemul audio e unul absolut impecabil, perfect pentru a-ți asculta muzica favorită atâta timp cât durează drumul. Să nu anticipăm însă. Așadar…
1. Confortul locurilor din spate. Ca o posesoare de mașină cu doar două uși (ador coupé-urile!), am fost certată de numeroase ori de către prieteni că încap cu greu pe lângă scaunele din față și că nu au chiar foarte mul loc în spate. În noul Mercedes-Benz Clasa E Coupé au loc cu lejeritate pe locurile din spate chiar și cei mai înalți (eu am 1,77 metri, deci știu ce spun), iar plierea scaunelor din față pentru a permite accesul, ca și revenirea lor la poziția inițială se face printr-o simplă apăsare de buton.
2. Culorile supercool. Da, știu, e o remarcă demnă de o fată, însă serios acum, nu-i așa că cei mai mulți dintre noi au o idee exactă atunci când vine vorba despre mașini privind culoarea pe care și-o doresc? Eu una n-am auzit nici o fată spunând că este leșinată după un diesel de 150 de cai putere și nu se uită mai întâi dacă mașina e albă, verde sau galbenă. Însă la Mercedes-Benz Clasa E Coupé chiar nici n-aș ști ce să aleg. Mai întâi, Hyacinth Red Metallic, Argonite Silver, Emerald Green și Cashmere White Magno. În combinație cu lemnul alb sau bej din interior și cu mixurile de piele din interior… cui îi mai pasă atât de mult de motorizare?
3. Sistemele de asistență la rulare. Adică acel sistem care te ajută să conduci cu mai puțin stres (pe autostradă, cel puțin): ții mâinile pe volan cât să te simtă mașina, semnalizezi direcția, iar mașina se asigură, schimbă benzile, accelerează până la viteza maxim legală, se repliază pe bandă, dar și ține distanța față de mașina din față.
4. Sistemul de parcare Remote Parking Pilot e pur și simplu genial: nu doar că mașina se poate parca de una singură, dar poate s-o facă fără ca măcar tu să fii în ea. Practic, cu un telefon mobil poți controla parcarea și poți duce automobilul în locuri din care tu nu mai ești nevoită să cobori pe ușă (și da, asta e extrem de util, vă spun din experiență, atunci când ai un coupé și un loc îngust-îngust de parcare în garaj, de unde ieși de cele mai multe ori… în dungă).
5. Interiorul: ai la dispoziție două display-uri mari, și un touchpad pe volan, atfel încât toate comenzile sunt la îndemână pe volan, indiferent dacă vrei să schimbi postul de radio sau vrei să dai un telefon.
6. Aerul condiționat. Mai precis, duzele aerului condiționat. Știu, știu, doar cineva ca mine, care de fapt urăște aerul condiționat în mașină s-ar uita la detalii de genul acesta. Dar ce cool arată acele turbine și, mai ales, ce bine se pot închide una câte una, separat. Așa nici pasagerii mei nu se vor mai plânge, nici eu nu voi mai avea (la propriu) dureri de cap.
7. Sistemul de curățare a parbrizului. Magic Vision Control e un sistem de duze de apă integrate în ștergătoare, care stropesc parbrizul chiar înainte ca lama să treacă peste ele, ceea ce înseamnă mai puține secunde fără vizibilitate – util mai ales atunci când ești într-un oraș prăfuit cum e Bucureștiul vara, dar aglomerat și plin de suprize în același timp.
8. Concierge Service. Practic, un valet la dispoziția ta. Sistemul, disponibil pentru modelele Mercedes-Benz Clasa E îți poate oferi informații practic despre… orice în 20 de țări: rezervări la hotel sau la restaurant, informații despre rute turistice sau evenimente culturale. Nu, nu-ți va aminti și de programarea la manichiură, dar noi încă sperăm că va fi posibilă într-o zi…
9. Car-to-X communication: un fel de rețea între mașini, care permite mașinii în care ești să comunice cu cea din față și să afle, din timp, informații despre drum, despre obstacole apărute sau despre starea drumului. Și toate avertizările apar direct pe ecranul pe care vezi harta drumului pe care mergi, ba chiar uneori mașina ți le comunică cu voce tare.
10. Pentru cele care își doresc să-și impresioneze prietenii cu conoștințele auto, iată și modelele pe care le puteți alege la Mercedes-Benz Clasa E Coupé: sunt disponibile două propulsoare turbo pe benzină, unul cu patru cilindri, de 2.0 litri, care produce 184 CP (E 200) sau 245 CP (E 300) și unul cu șase cilindri, de 3.5 litri și 333 CP (E 400), respectiv un propulsor diesel de 2.0 litri și 194 CP (E 220 d). Toate sunt combinate standard cu transmisia automată cu 9 trepte, 9G Tronic.
Foto: www.mercedes-benz.ro