Paris Fashion Week: Fake Kate Moss la prezentarea Sirloin

Sezonul trecut, Sirloin, un brand din Shanghai, şi-a făcut debutul la Paris Fashion Week cu o prezentare cât se poate de memorabilă – cei doi designeri din spatele labelului, Mao Usami şi Alve Lagercrantz, au transformat Les Toilettes Publiques de la Madeleine (toalete publice dezafectate, devenite parte din patrimoniul istoric) în showroom pentru colecţia lor de toamnă.
Ceea ce face lesne de înţeles că mă aşteptam ca prezentarea colecţiei pentru sezonul următor – primăvară/vară 2018 – să se deruleze fix în acelaşi ton.
Easy-going|stupid elegance|unexpected. Aceste trei concepte definesc brandul Sirloin, conform creatorilor săi. Să le luăm, aşadar, pe rând.
„Easy-going” s-a bifat încă de la prima privire – lângă uşă stătea proptit un cuier de genul celor pe care le-ai găsi în camera unui copil, complet cu bile colorate la capete. Iar în cuier, atârnate nonşalant, stăteau... cele mai easy-going piese de îmbrăcăminte la care te poţi gândi: şosete (înfipte pe braţele cuierului sau atârnând lejer), un sutien, şi un halat. Pe o minicanapea vintage stătea tolănit un alt sutien, lângă care zăceau un pahar de Starbucks şi un pachet de ţigări pe jumătate gol, în timp ce o masă din colţul camerei a pus toţi invitaţii în dificultate, pentru că nimănui nu îi era clar dacă resturile de pe ea (ambalaje de prăjituri cu răvaş, pahare de şampanie semi-goale şi hârtii de caramele) erau obiecte ce aşteptau închiderea open house-ului ca să fie strânse... sau dacă erau parte din artă (pentru a se asigura că nu ratează vreun detaliu important care mai apoi se regăseşte în postările de Instagram ale altor persoane mai cu prezenţă de spirit, majoritatea lumii a făcut totuşi fotografii mesei încărcate cu gunoaie, probabil în speranţa că, chiar dacă era vorba într-adevăr despre nişte resturi aruncate la întâmplate, arta rămâne, totuşi, subiectivă, oricine putând motiva că o regăseşte chiar şi sub forma unor ambalaje de fortune cookies abandonate în colţul unei camere).

La capitolul „unexpected”, lucrurile au fost atât de subtile, încât mi-a luat în jur de zece minute să mă prind că modelele nu sunt nici gemene, nici parte dintr-un set de tripleţi, cvadrupleţi, cvintupleti, şi așa mai departe, ci, de fapt, fetele care prezentau hainele semănau atât de mult unele cu altele (şi cu Kate Moss), pentru că purtau măşti. Nu orice fel de măşti, ci unele din silicon, perfect mulate pe faţă şi camuflate astfel încât să se confunde perfect cu pielea modelelor, atât de bine încât efectul era cu totul şi cu totul straniu.
Cât despre „stupid elegance”, cel mai stupid obiect vestimentar – şlapul – pe care continuu să îl detest în orice alt fel de decor în afară de plajă, a venit alături de piese sub deviza „eleganţă dublată de un aer de nonşalanţă”, în ton cu ceea ce am înţeles încă de sezonul trecut că este esenţa brandului. Sacouri deconstruite, pantaloni scurţi decupaţi aparent în mod aleator (dar, de fapt, „sfâşiaţi” în mod atent) și pantaloni lungi cu imprimeuri uşor adaptabile garderobei de zi cu zi, mix & matched cu topuri la fel de cool.