Orice persoană, oricât de neiniţiată în modă ar fi, când aude numele „Yves Saint Laurent” se gândeşte automat la Paris. Yves şi al său Rive Gauche au lăsat un ecou atât de puternic încât, deşi a trecut de-a lungul timpului prin numeroase mâini (compania a fost vândută de mai multe ori, printre care unei firme de farmaceutice, înainte să ajungă sub umbrela conglometarului Kering, şi, de asemenea, a avut la cârma creativă mai mulţi designeri, de naţionalităţi diverse: Alber Elbaz, Tom Ford, Stefano Pilati şi Hedi Slimane), brandul YSL a rămas mereu sinonim cu ideea de chic à la française.
Sub direcţia creativă a lui Anthony Vaccarello, care, de trei sezoane încoace, aduce câte un strop din estetica proprie, infuzând fiecare colecţie cu o doză serioasă de sex appeal, brandul francez rămâne… fix ceea ce este – un brand francez. Într-un omagiu adus ADN-ului casei de modă, show-ul Saint Laurent pentru primăvară/vară 2018 s-a derulat pe un fundal cum nu se poate mai potrivit – turnul Eiffel a „vegheat” din depărtare asupra defilării, care a fost organizată pe platoul Trocadéro.
Cât despre colecţie în sine… Anthony meets Yves, vol. III. Erotismul tipic esteticii lui Vaccarello s-a aliniat într-un contrast perfect cu influenţele masculine, marcă a lui Yves. De data aceasta, colecţia a venit şi cu o tuşă glamour: pene marabu, cristale presărate pe mătase, câteva accesorii din zale aurii şi câteva detalii din paiete… plus suita de look-uri din a doua parte a prezentării, care a luat o turnură aproape haute couture (Vaccarello a reeditat look-uri din arhivele casei, oferindu-le, bineînțeles, aerul său signature de senzualitate).
Sezonul de primăvară aduce un aer de optimism uşor – şi mai ales distractiv! – de purtat: topuri fluide, pantaloni scurţi, dar cu croială destul de largă încât să se simtă confrotabil, rochii scurte şi flirty, party-ready fără să mai fie nevoie să le adaugi vreun alt element pentru a întregi ţinuta, iar pentru băieţi, pantaloni slim şi sacouri clasice, purtate alături de cămăşi statement.
Se spune că, înainte de a prelua cârma casei de modă, Anthony ar fi avut o discuție cu Pierre Bergé, care l-a îndemnat să nu încerce să între în pielea lui Yves, care este şi va fi mereu doar unul. Şi se pare că această reţetă – cea în care Vaccarello îşi ţese povestea de dragoste cu brandul francez lăsând clar la vedere amprente ale esteticii proprii – merge chiar foarte bine.