În această săptămână, Burberry a prezentat live prima colecție straight-to-consumer din Makers House, noua locație din Soho a show-ului. Noul format și calendar al show-ului, fără sezon, imediat și personal, a fost creat cu gândul la audiența globală a brandului, micșorând distanța care exista în calendarul tradițional al modei între prezentarea colecției și disponibilitatea ei în magazin.
Colecția September 2016 a fost dezvăluită în totalitate pe podiumul desfășurat în trei camere, cu pereți în nuanțe prăfuite de roz, verde și galben, reflectând paleta de culori a colecției.
Printre invitații care s-au aflat în primele rânduri la prezentarea Burberry s-au numărat actorii Lily James, Felicity Jones, Jenna Coleman, Nicholas Hoult, Kris Wu, Freida Pinto, Vicky Zhao, Charlotte Le Bon, Jeon Do-yeon, Anya Taylor-Joy, Joe Alwyn, Ella Purnell, modelele Burberry Edie Campbell, Cara Delevingne, Jourdan Dunn, Amber Anderson și Clara Paget, precum și Mario Testino, Steve McQueen, Tom Harper, Alexa Chung, Poppy Delevingne.
Noua colecție Burberry este inspirată de romanul Orlando al Virginiei Woolf, de povești din trecut, și combină materiale nobile și autentice, mixând denimul și hanoracele, cașmirul și pijamalele de mătase. Liniile dintre masculin și feminin, casual și formal, zi și noapte, sunt astfel estompate, toate fiind mixate pentru a crea o nouă realitate, născută din momentele trecute.
Piesele esențiale ale colecției sunt trenciurile, capele regimentale, paltoanele și jachetele (precum The Cavalry Jacket, The Military Tailcoat și The Parade Jacket), jachetele cu talia marcată (incluzând The Floral Field Jacket), pantalonii lungi, scurți, cămășile în stil pijama și cămășile cu guler volan. În show a fost prezentat și noul design de geantă, The Bridle Bag, pentru femei și bărbați, care își ia inspirația din clasicul design ecvestru britanic, dar și din moștenirea outdoor Burberry.
Show-ul a fost transmis live pe Burberry.com, și, pentru prima dată, pe Facebook Live, oferindu-le utilizatorilor posibilitatea de a urmări prezentarea în timp real în feed-ul lor. Aceasta a fost transmisă live și pe YouTube, WeChat și alte site-uri partenere la nivel global.
În România, o selecție din colecția Runway September 2016 va fi disponibilă în flagship store-ul Burberry din Strada Luterană nr. 4, la începutul lunii octombrie.
Foto: Burberry