Săptămâna Modei de la Paris e în plină desfășurare, ceea ce ne dă un pic de răgaz să hașurăm momentele-cheie de la Milan Fashion Week. Așadar, mai jos, o retrospectivă la cald a prezentărilor acestui sezon.
Moncler a cooptat nouă designeri pentru cea de-a treia colecție Genius – Pierpaolo Piccioli, Richard Quinn, Simone Rocha, 1952 + VALEXTRA, Grenoble, Craig Green, 1017 ALYX 9SM, Hiroshi Fujiwara, Palm Angels. Am văzut rochii voluminoase și parcă devenite instant iconice inspirate din cultura etiopiană (directorul de creație Valentino, Pierpaolo Piccioli, a lucrat cot la cot cu modelul și designerul Liya Kebede), imprimeuri florale de inspirație 60s (Richard Quinn), detalii romantice (Simone Rocha), sportswear și tie-dye (Greenoble) etc.
Săptămâna Modei de la Milano a început cu o veste care ne-a întristat pe toți, iar Fendi, Casă a cărei cârmă creativă a fost ținută timp de 54 de ani de Karl Lagerfeld i-a adus tribut în ultima sa colecție, plasând pe fiecare dintre scaunele invitaților crochiurile schițate de el pentru această colecție.
Ian Griffiths, directorul de creație Max Mara, a propus pentru acest sezon o serie de look-uri care ne-au rămas întipărite în memorie, și pe bună dreptate, cine ar putea să uite un look monocrom într-o culoare vibrantă? Styling-ul colecției a fost conceput de Carine Roitfeld, care a mizat pe alăturarea pieselor în ordine cromatică, spărgând uneori „monotonia“ full look-urilor cu ansambluri cu imprimeuri grafice.
Versacea îmbrățișat grunge-ul anilor 90 într-o manieră cât se poate de personală. Am văzut layere din tricotaje, rochii cu croiuri atipice, imprimeuri de mai toate felurile, toate look-urile păstrând un aer glam, însă intenționat nestudiat.
La Bottega Veneta, tocmai a preluat cârma creativă Daniel Lee, mâna dreaptă a lui Phoebe Philo la Celine și am avut parcă un flash back ușor nostalgic la minimalismul șic din vremea aceea.
Color-block-ul și-a avut locul aparte în colecțiile acestui sezon, însă la Pucci a fost ceva mai evident, mai toate look-urile jonglând cu culori tari, materiale shiny și fluide.
La Prada am văzut un mix de piese structurate, aproape office, și detalii romantice precum dantela – iar paleta cromatică a fost păstrată în zona nonculorilor și a culorilor neutre.
După ce sezonul trecut, Alessandro Michele și-a prezentat colecția la Paris, pentru toamnă-iarnă 2019-2020 a revenit la Milano. Colecția s-a concetrat în jurul unui cuvânt cheie – masca, care a venit sub diferite forme, măști din piele, accesorizate cu ținte, ori pietre prețioase, harnașamente, look-uri androgine etc.
Foto: hepta.ro