#WelcomeToMyStudio: despre moda sustenabilă, cu fondatoarea brandului OMRA

omra fashion

Desigur, orice haină frumoasă ne va schimba instant dispoziția. Orice material natural îl vom simți diferit pe piele. Însă, stând de vorbă cu Chrisa Dobreanu, fondatorul brandului OMRA, am aflat și cât de multe efecte (pozitive sau nu) pot avea hainele asupra fizicului sau psihicului nostru, dar și cum e posibil să crești în România un brand care să aibă ca principal scop moda sustenabilă. Iar Chrisa ne-a povestit, zâmbitoare, despre provocările unui designer care încearcă să înființeze un brand luxury eco-friendly & sustainable, despre colecții care celebrează femeile puternice, despre trenduri și versatilitate am povestit

Când și cum a început povestea ta de dragoste cu moda?

Povestea mea cu moda a început în urmă cu aproape 12 ani, când printr-o conjunctură favorabilă am ajuns să mă ocup de buying-ul unui magazin multibrand din București. Dar a prins viață cu adevărat în anul 2009, atunci când am început să lucrez pentru brandurile Alexander McQueen și Stella McCartney în Dubai, UAE. S-a dezvoltat odată cu cursurile de sustainable fashion și fashion styling urmate la Central Saint Martins în Londra, Master-ul absolvit la UNARTE, proiectele ca Analist de Modă și Designer vestimentar, atelierul de creație vestimentară, proiectul online Creative Class, iar azi cu proiectul OMRA.

De ce OMRA? Ce-și propune?

OMRA este un proiect foarte drag mie care continuă povestea pe care am început-o în timpul cursurilor de Master absolvite la UNARTE în anul 2015. Pentru lucrarea de licență am realizat un proiect de cercetare și analiză a efectelor materialelor textile asupra fizicului, psihicului și spiritului uman, sub îndrumarea doamnei profesoare Ioana Sanda Avram. În timpul cursurilor am realizat un studiu științifico-medical cu ajutorul Institutului Național de Statistică din București și a unor specialiști în dermatologie și oncologie, în urmă căruia am descoperit cât este de important pentru sănătatea noastră să purtăm haine realizate din fibre textile naturale. Totodată, am studiat și am analizat impactul negativ pe care industria textilă îl are asupra mediului înconjurător, impact susținut de consumerismul exagerat și alegerile noastre zilnice privind acest aspect, moda.

OMRA este primul brand luxury eco-friendly & sustainable din România care propune o estetică minimalistă publicului feminin. OMRA pune foarte mare accent pe selecția materialelor, realizând articole vestimentare creative, dar totodată „sănătoase și etice”, din materiale textile calitate premium.

omra fall winter 2017 2018

Pentru colecția de primăvară/vară ai lucrat doar cu materiale sustenabile. Continui această inițiativa și pentru următoarele colecții? De ce această alegere?

OMRA este un brand care are o politică etică și sustenabilă de business. Astfel, colecția toamnă/iarnă 2017/2018, „Les nouvelles romantiques” reprezintă a cincea colecție realizată din materiale naturale, sustenabile. Acest proiect a apărut din dorința de a oferi românilor un brand vestimentar creativ, cu detalii inovative, realizate din materiale premium cu finisaje de înaltă calitate, în condiții etice, și la prețuri accesibile.

Totodată, încercăm să educăm publicul să nu mai cadă în plasa consumerismului, ci să își aleagă piese vestimentare versatile care transcend tendințele momentului. OMRA realizează haine care nu numai că arată foarte bine, dar oferă o stare de bine când sunt purtate, haine care sunt realizate din materiale care nu au impact negativ asupra mediului înconjurător, create în Romania.

omra fall winter collection

Este ușor, este dificil să lucrezi doar cu materiale sustenabile? Unde, cum le găsești? 

A dezvolta un brand sustenabil în România este o adevărată provocare din numeroase motive. În primul rând, materialele textile naturale necesită o mult mai mare atenție în toate etapele procesului tehnologic – de la croit, la cusut și la realizarea finisajelor – aspect care duce la creșterea costurilor de manoperă. Din păcate, în România nu avem foarte multe opțiuni pentru achiziționarea de materiale textile naturale, astfel am fost nevoiți să lucrăm cu producători din Italia, Franța și Marea Britanie.

Costurile materialelor textile naturale sunt mult mai mari decât cele sintetice folosite de brandurile fast-fashion. De exemplu: prețul pentru voalul (muselina) de mătase naturală pornește de la 35 euro/etru, iar cel sintetic se găsește la 2 euro/metru; satinul de mătase naturală pornește de la 40 euro/metru pe când cel din polyester este 3 euro/metru, șamd.

Un alt aspect cu care ne confruntăm este lipsa personalului calificat pe piața de muncă din România. Din păcate, în ultimii ani, meseriile nu au fost promovate și suținute în industria textilă din România, iar cei care încă lucrează în domeniu preferă să lucreze în fabrici unde se pune accent pe cantitate (normă) și nu pe calitatea finisajelor.

fashion omra fall winter

Care a fost punctul de plecare de inspirație al colecției de toamnă/iarnă207/2018?

Colecția continuă povestea începută în primăvară, având în centrul atenției femeia puternică, dar totodată sensibilă, având ca repere stilistice divele perioadei de aur de la Hollywood precum: Marlene Dietrich, Sophia Loren, Katharine Hepburn and Lauren Bacall. Colecția prezintă piese versatile, confortabile, with a touch of glamour, care pot fi purtate atât pe perioada zilei cât și seara la evenimente speciale, doar prin schimbarea accesoriilor. Fiecare piesă vestimentară are un detaliu stilistic chic și inovativ pentru a transforma fiecare ținută OMRA într-una unică, creativă.

Ce poveste spun hainele tale despre femeile care le poartă? 

Clientele OMRA sunt cele mai frumoase femei, atât în exterior cât și în interior, sunt persoane educate, curajoase, care doresc ca hainele pe care le poartă să le pună în evidență personalitatea puternică. Femeia OMRA își dorește să atragă atenția prin stil și eleganță, niciodată în mod ostentativ, îi place să se diferențieze de masă și aleg mereu calitatea și nu cantitatea. De asemenea, femeile care poartă OMRA sunt persoane cu un stil de viață sănătos, manifestat conștient prin alegerile pe care le iau în viață.

omra collection fall winter

Top 5 piese pe care ar trebui să le avem în garderobă mereu ar fi, în viziunea ta… 

Un palton minimalist din lână și cașmir. O rochie neagră din satin de mătase naturală cu spaghetti straps. O cămașă albă oversized. O pereche de boyfriend jeans cu talie înaltă. Un colier din perle naturale.

Ce urmează pentru OMRA?

Tocmai am lansat shop-ul online www.omradesign.com, de unde pot fi achiziționate produsele. De asemenea, începând cu luna noiembrie, puteți găsi brandul OMRA în magazinul Victoria 46 din Mall Băneasa, București. În luna decembrie, avem câteva surprize pentru cei care ne vor vizita în showroom-ul OMRA. În prezent lucrăm la cea de-a două colecție de bijuterii și la alte proiecte colaborative cu care sperăm să va surprindem plăcut în viitorul apropiat.

omra collection fall winter 2017 2018

Unde găsim creațiile tale? 

Colecțiile se găsesc în showroom-ul OMRA, localizat pe strada Pictor George Demetrescu Mirea nr. 3 A. Începând cu 20 noiembrie ne găsiți online accesând shop-ul www.omradesign.com și în magazinul Victoria 46 din Băneasa Shopping City, București (și la târgurile organizate de către A List Magazine – Half is Free și Crazy Christmas – n.red.).

Despre Chrisa Dobreanu ar trebui să știm..

Despre Chrisa ar trebui să știți că este o persoană complet îndrăgostită de artă în toate formele sale, care încearcă să înfrumusețeze viața prin activitățile pe care le realizează. Iubește să călătorească, să descopere noi universuri culturale, și încearcă să aducă frânturi din călătoriile sale în fiecare creație vestimentară pe care o realizează. Este vegetariană, dar dependentă de ciocolată, pasionată și practicantă de yoga și încearcă să aducă zâmbetul pe buzele celor care o întâlnesc. ☺

Chrisa Dobreanu

Styling: Chrisa Dobreanu. Foto: Maria Bondoc. Make-up artist: Adela Vasilescu. Hairstyle: Mia și Loredana Lipan. Încălțăminte: Musette. Model: Geanina, MUR. 

CITEȘTE ȘI:

VIDEO – WELCOME TO MY STUDIO: Gabriela Dumitran