Le-am admirat demult hainele superb croite, din materiale atît de fine încât nu-ți venea să le mai lași din mână. Mi-a plăcut mult și entuziasmul și pasiunea cu care cele două surori, Violette și Dana Basoc, au adus la București un brand nou-nouț din Chișinău și, mai ales, mi s-au părut superbe colecțiile de bridal. Așadar, am stat de vorbă cu Violette și Dana, fondatoarele brandului Maison Raquette, despre începuturi în modă și provocări de designer.
De ce Maison Raquette?
Raquette este nickname-ul din copilărie a celei mai mari dintre surori – Violette.
Cum a început povestea atelierului?
Povestea noastră a început din pasiune pentru modă, însă fără planuri prea mari la acel moment. Am decis să lansăm o colecție capsulă de fuste cu imprimeuri vintage, idee care pe parcurs s-a transformat și a luat amploare 🙂
Ați deschis acum un showroom în România. De ce abia acum, după câteva colecții lansate la Chișinău?
Am considerat că este mai bine să creștem și să ne consolidăm brandul acasă, înainte de a ieși pe o piață nouă.
Cum arată Chișinău versus București în termeni de modă?
Feminin versus masculin. 🙂
Care e cea mai mare provocare pe care ați avut-o până acum, ca designeri & businesswomen, de când ați deschis afacerea?
Am avut parte de multe provocări, mai ales din cauza vârstei pe care o aveam atunci când am început această afacere. O mare provocare a fost să începem de la zero, însă ceea ce a urmat s-a dovedit a fi și mai complicat, în special deschiderea unei fabrici proprii.
Cum funcționează un duo creativ? Cine e „șeful”? Cine ia deciziile? Vi s-a întâmplat să nu fiți pe aceeași lungime de undă? Ce faceți atunci?
Secretul constă în divizarea clară a atribuțiilor: fiecare este șef în domeniul său (Violette pe partea de design și Dana pe partea de marketing), însă deciziile se iau în mare parte împreună. Ne bazăm pe încredere reciprocă și, de cele mai multe ori, chiar dacă lucrăm la distanță una de alta, suntem pe aceeași lungime de undă (credem că e o legătură specială între surori :)).
Ce vă place / ce nu vă place în modă actuală? Trenduri, designeri…
Nu ne place digitalizarea excesivă și faptul că moda nu mai este ce era cândva, în mare parte din cauza fast fashion-ului și efectelor sale secundare. Ne place, însă, că există branduri cărora le pasă, ca Reformation sau Cuyanna, care reciclează și nu promovează consumerismul.
Care a fost inspirația pentru colecția toamnă/iarnă?
Influențele anilor ’40 – ’50, siluetele masculine și stilul sartorial. Accentele pe talie, detaliile lucioase și siluetele clasice reinvetate cu twist-uri actuale definesc noua colecție.
De ce a fost nevoie de o colecție de bridal și ce e special la ea?
Linia Bridal a fost creată după ce au apărut multiple solicitări din partea clientelor noastre și este destinată mireselor neconvenționale, care aleg să spargă tiparele. Colecțiile RAQUETTE Bridal se remarcă printr-o alură minimalistă și influențele retro discrete, și, de obicei, includ piese extrem de lejere, dar în același timp sofisticate.
Cea mai extravagantă piesă pe care ați vândut-o arăta cam asa…
O rochie bridal din dantelă, semitransparentă, cu o trenă detașabilă de cinci metri. 🙂
Daca ar fi să „vindeți” brandul Raquette cu o frază, aceasta ar fi…
Less is more.
Găsim colecțiile voastre în…
Magazinul Victoria 46, showroom-ul nostru din str. Arcului 16, precum și online pe www.maisonraquette.com.
CITEȘTE ȘI: