#WelcomeToMyStudio: Sweet Paprika – despre bun gust în modă 

Spune despre hainele imaginate de ea că nu au vârstă și că nici măcar nu respectă trendurile. „Conceptul Sweet Paprika a fost imaginat pentru cele care nu au uitat că au fost fetițe, care sunt domnișoare, care vor să devină doamne și care totuși rămân mai presus de orice femei”, explică Gabriela Atanasov-Popa despre brandul de haine pe care l-a lansat în urmă cu șase ani. „În modă, la fel ca și în bucătărie, totul se rezumă la bun gust.” Și noi abia așteptăm să vedem ce gust are vara lui 2019 îmbrăcate în rochiile Sweet Paprika. 

Creațiile Sweet Paprika se vor găsi în A List Designers Boutique, la București Mall, între 08 iulie și 04 august 2019. (Alături de noi este partenerul Pantene România, mulțumim pentru sprijin!)

De ce ai ales acest nume pentru brand? 

Sweet Paprika a fost la început versul unei poezii scrise de Gabriela Atanasov în liceu la ora de limba engleză și este o metaforă pentru „Iubire”. 

Mai târziu a devenit un „mode de vivre” în stilul dulce-iute, apoi un blog de modă și stil personal, iar pe 12 octombrie 2012 numele primei colecții semnate Gabriela Atanasov. Mulți cred că este vorba de ceva culinar și eu le răspund: „În modă, la fel ca și în bucătărie, totul se rezumă la bun gust.” De fapt, eu văd în numele asta o reprezentare a mea, un alter ego… sunt un om al contrastelor și așa este și tot ceea ce creez, și viața mea inclusiv. Pe lângă asta, adevărul e dulce și iute și eu mi-l asum.

Cum / când a început relația de iubire cu modă?

Ca orice fetiță m-am jucat cu păpuși, le-am făcut haine, mă găteam în hainele mamei mele, desenam tot felul de prințese etc. Pot să spun că am respectat toate clișeele unei copilării de fetiță. Dar nu am fost pasionată atât de tare încât să mă visez designer. Eu credeam că mă fac doctor în copilărie. Apoi m-am dorit cântăreață, actriță și am ajuns să studiez PR-ul și să mă fac blogger, influencer și să lansez un brand care să îmi reprezinte stilul vestimentar și care să poată fi deținut și de alte femei.

Încă din liceu îmi făceam haine la croitor, modificam rochii vechi găsite în second-hand-uri și primeam foarte des întrebarea: De unde e rochia? La mine a fost cererea și după oferta. Nu am studii în design, dar cred că am creat un personaj cu ținute foarte teatrale și le-am oferit șansă și altor femei să facă parte din spectacol.

Cele mai importante 3 repere în dezvoltarea afacerii actuale au fost…

1. Audrey Hepburn. Obsesia mea, icon-ul meu care m-a inspirat pentru prima colecție și care m-a făcut să îmi doresc să conving femeile în zilele noastre că pot arăta superb într-o rochie ruptă din anii ’50 și pot să își facă treburile de femei ale secolului 21 în ea fără să se plângă de durerile unui corset. 2. Niciodată nu țin cont de trenduri. Nu îmi pasă, efectiv. Eu construiesc ce îmi place mie. Nu cred în trenduri. 3. Tot ce e nou, e un foarte bine uitat trecut.

Unde se termină inspirația și unde începe munca grea pentru un designer? 

Pofta vine mâncând și inspirația trebuie să te găsească muncind. Ele nu se termină, sunt un cuplu, conviețuiesc.

Unde au ajuns produsele tale? 

În Australia și în Vancouver (Canada). Cine știe pe unde s-or mai fi plimbat, după ce le-am livrat. Am făcut diagonala hărții în orice caz… mai am de tras o diagonală. De asemenea, am multe cliente împrăștiate prin Europa. Marea majoritate sunt românce, dar am și câteva franțuzoaice care îmi sunt fidele.

Cum arată femeile care îți poartă creațiile?  

Toate sunt diferite și autentice. Mi-e drag să le cunosc de șase ani încoace și am ajuns să îmi descriu povestea așa… Conceptul Sweet Paprika a fost imaginat pentru cele care nu au uitat că au fost fetițe, care sunt domnișoare, care vor să devină doamne și care totuși rămân mai presus de orice femei. Cea mai tânără clientă a avut două luni și s-a botezat în rochia pe care am adaptat-o mărimilor ei și cea mai vârstnică – 65 de ani, și s-a cununat civil într-o rochie în stilul anilor 50. Sweet Paprika nu are vârstă.

Piesele care vor defini mereu colecțiile tale sunt… 

… rochia Sweet Heart conică și rochia Pink Peony. Cele mai bine vândute de șase ani încoace. V-am zis Sweet Paprika nu crede în trenduri și în vârstă.

Ce aduci nou la A List Designers Boutique?

O colecție capsulă de festival și de plajă și de vara continuă. Buline, flori și  mulți flamingo cu care să dansezi flamenco.

Unde găsim produselewww.sweetpaprika.ro , @sweetpaprikaro, în showroom-ul de pe stradă Ion Oteteleșanu nr. 3 și, desigur, timp de o lună la pop-up store-ul A List Magazine din București Mall. 

Gabriela Atanasov-Popa, Sweet Paprika

Foto: arhiva personală