#WelcomeToMyStudio: visând la rochii vaporoase în lumea Loulou

loulou brand designer

Rochiile Loulou au ajuns pe trei continente diferite. Și în garderobele miilor de consumatoare din România și din străinătate. „N-a fost ușor”, spune founderul & creative director la Loulou, Andra Țurcanu. „Cel mai fericit moment a fost cel în care am deschis boutique-ul Loulou din cadrul Galeriilor Lafayette din The Dubai Mall. Iar momentele dificile sunt astăzi eclipsate de lucrurile frumoase pe care am reușit să le facem. Eu prefer să rămân în suflet doar cu lucrurile frumoase, mulțumindu-le momentelor grele doar pentru învățăturile pe care le-am tras”, spune Andra Țurcanu. Am stat de vorbă cu founderul & creative director la Loulou despre începuturi, despre dragostea eternă pentru denim și modurile în care poate fi declinat acesta în creații simpatice, despre noile linii de streetwear pe care tocmai le-a lansat și despre planuri de viitor.

Andra Turcanu - LOULOU The BRAND

Cum a început povestea Loulou?

Tocmai am intrat în al șaselea an Loulou. Și totuși parcă e ieri. Am atâtea amintiri frumoase ce mă fac să surâd atunci când scriu aceste rânduri și mai ales când îmi aduc aminte cum am început… Eram doar un copil pasionat de modă, artă și frumos, care și-a dorit să își arate creațiile și altora. Așa că, în 2012, atelierul meu, mic pe atunci, a început să prindă contur, și mai ales un nume… alintul meu din copilărie, care astăzi mi-a înlocuit pe buzele tuturor numele. Iar pentru mulți, eu nu mai sunt Andra, sunt LOULOU. Și e minunat!

Cum arătau primele piese pe care le-ai făcut vreodată?

Din amintirile mele, printre primele piese cărora le-am dat viață se numără câteva tricouri supradimensionate, pe care le-am accesorizat cu pietre și pene și câteva rochii, cu croiuri simple, însă de efect. Mi-a plăcut încă de la început să experimentez și să îmi fac mie lucruri (căci eu am fost și prima mea „clientă”) piese deosebite care să atragă atenția și care să mă facă să mă simt mereu specială.

LOULOU

Ai avut mai multe experiențe în zona de business, de vânzări. Cum de te-ai oprit la modă?

Într-adevăr, până să aleg acest domeniu, am trecut prin mai multe etape de formare, antreprenoriale în special. Probabil că totul a început în momentul în care am început să conștientizez că am deprinderile necesare pentru a pune în practică business-ul cu ceea ce iubeam să fac cel mai mult: modă. Și sunt sigură că în spatele cuvintelor de mai sus au stat și multe emoții, emoții pe care mi-am dorit să le transmit și altora, celor care astăzi mi-au devenit clienți. Am iubit de mică arta, iar până la urmă a face business e o artă. La fel e și modă. Și de aici iubirea mea pentru frumos, transpusă în tot ce mă înconjoară în ziua de azi.

Cum au ajuns rochiile Loulou din România să se vândă pe alte trei continente?

Există mai multe etape pentru ca un brand să poată pătrundă pe piețele internaționale. Și există și mulți factori care pot ajută la consolidarea și dezvoltarea acestuia în alte țări. În primul rând, ca un brand să fie recunoscut internațional, trebuie ca el să se facă remarcat în țara de unde vine. Așadar, primele noastre eforturi au fost făcute pentru a cuceri inimile femeilor din România. Iar povestea expansiunii noastre abia a început.

Încercând să redau printr-o singură frază povestea care stă în spatele expansiunii brandului Loulou, vă pot spune următoarele: că în acest moment avem peste 20 de țări în care creațiile noastre sunt vândute în mod constant, însă pentru a intra în contact cu buyerii cu care operăm astăzi, a trebuit să investim mult timp și resurse în activități de marketing extern, cum ar fi participările la expoziții internaționale, colaborile cu oameni din industrie, evenimente de notorietate și în foarte multe călătorii în care s-au legat parteneriate de afaceri.

LOULOU

Cum se văd diferențele în vânzări, preferințe, modele între aceste magazine?

Fiecare zonă a lumii poate fi o piață bună de desfacere, atâta timp cât reușești să te adaptezi tendințelor, dar și culturii locale. Colecțiile sunt ușor diferite de la continent la continent, culorile la fel. De exemplu, piesele cele mai îndrăznețe ale noastre sunt vândute cel mai bine pe piață asiatică, iar cele în culori pastel pe piața din zona Golfului. Iar din punct de vedere al vânzărilor, zona Golfului cu siguranță se detașează de celelalte zone ale lumii, însă piața de desfacere a pieselor Loulou a început să crească simțitor atât pe piața asiatică, cât și pe cea americană.

Care a fost cel mai fericit moment de când ai început afacerea? Dar cel mai dificil?

Wow, dar au fost atât de multe momente frumoase, încât nici nu știu pe care să îl aleg. Însă cu siguranță unul dintre ele a fost momentul în care am deschis boutique-ul Loulou din cadrul Galeriilor Lafayette din The Dubai Mall. Iar momentele dificile, care au fost și ele câteva, sunt astăzi eclipsate de lucrurile frumoase pe care am reușit să le facem. Iar eu, fiind o fire mereu optimistă și zâmbitoare, prefer să rămân în suflet doar cu lucrurile frumoase, mulțumindu-le momentelor grele doar pentru învățăturile pe care le-am tras.

LOULOU RTW

În această lume modernă, cât la sută contează inspirația, cât efortul și cât marketingul pentru a reuși?

Toate cele trei lucruri de mai sus contează enorm și ca toate să fie într-un echilibru cât se poate de perfect. Este, într-adevăr, destul de dificil să găsești rețeta unui melanj perfect, însă această rețetă este una mereu personală, mai ales în domeniul nostru. Există niște reguli de bază după care ne ghidăm cu toții, însă fiecare suntem mai buni pe un domeniu. Pe mine m-au ajutat mult studiile economice, mai ales că eu am studiat marketingul. Inspirația și imaginația e nativă, însă cultivată în timp, iar eforturile au fost și sunt nespus de mari. Însă a meritat totul!

Piesele Loulou sunt feminine și prețioase. Te gândești și la o colecție mai… de stradă?

În afară de colecția de rochii de gală și de cea dedicată viitoarelor mirese, în vara acestui an Loulou a dezvoltat și linia de couture streetwear, o reinterpretare fresh a unor piese urbane, cum ar fi piesele din denim, care la noi în colecție sunt brodate manual cu mărgele de sticlă și cristale sau franjuri din materiale care mai de care mai sofisticate. Și asta deoarece clientele Loulou și-au dorit să ne poată purta constant, nu doar în cadrul evenimentelor de gală. Iar această prima colecție RTW (foto jos) este un tribut adus femeii Loulou, femeie care purtându-ne se va simți mereu specială.

LOULOU RTW 2018

Ce-ar spune rochiile tale despre femeile care le poartă?

Femeia Loulou îmi seamănă, cu siguranță. Este o femeie care nu va uita niciodată să fie femeie, care lucrează, dar care are nevoie și de momentele ei speciale de răsfăț, în care să fie în centrul atenției, nu doar prin felul ei de-a fi, ci și prin ținutele pe care le poartă. Este o femeie care înțelege importanță ideii de familie, dar care își va trăi viața frumos și intens. Este o luptătoare, o mamă desăvârșită, dar în același timp în ea vor rămâne mereu frânturile unei adolescente rebele. Iar revenind la modă, cu siguranță femeia Loulou își dorește să fie în pas cu tendințele și să fie specială. Mereu.

Care e piesa care se va regăsi mereu în colecțiile tale?

Am fost mereu și probabil voi fi toată viață fascinată de piesele din denim. Mi-a plăcut mereu să port jeanși sau cămăși oversized din același material, iar acum ador că pot să mă joc cu piese care mai de care mai versatile și în colecțiile Loulou. Cred că denim-ul și-a găsit un partener à la longue în mine. Și nu aș putea niciodată să renunț la rochiile brodate intens. Efectiv le ador!

LOULOU RTW 2018

Ce urmează pentru brand?

Promovarea la nivel internațional, îmbrăcarea celebrităților de la Hollywood și pătrunderea pe o platformă faimoasă de vânzări online.

Andra Țurcanu, în 3 cuvinte, ar fi…

… creativă, pasională și dedicată.

Andra Turcanu - LOULOU the Brand (5)
Andra Țurcanu – LOULOU

Găsim creațiile tale…. pe site-ul Loulou oficial www.loulouthebrand.com // Facebook Loulou: https://www.facebook.com/loulouthebrand/ // Instagram: https://www.instagram.com/loulouthebrand/