Zara este unul dintre cele mai puternice lanțuri de retail la această oră. Deține peste 2.100 de magazine în aproape 100 de țări și, pe deasupra, compania spaniolă se poate lăuda cu un record impresionant – din momentul în care o idee pleacă de pe panoul de concepte și până ajunge pe piață, timpul care se scurge este de numai 15 zile! Ceea ce explică de ce în magazinele Zara ai să găsești mereu variante la prețuri accesibile ale celor mai recente trenduri propuse pe podium la Săptămânile Modei de către brandurile de lux.
Strategia pe baza căreia a fost fondat brandul Zara diferă faţă de modelul clasic – cel în care moda dictează dorinţele consumatorului. În schimb, fondatorul companiei, Amancio Ortega, s-a gândit să creeze un label care să funcţioneze pe ideea de a afla ce îşi doresc oamenii, iar apoi să răspundă acestor dorinţe prin intermediul unor piese cu preţuri accesibile.
CITEȘTE ȘI:
Iar acum, Zara vine cu un nou concept cu care să atragă consumatorii – în era în care tot mai multe persoane aleg să facă cumpărături online din motive de comoditate, retailerul spaniol a făcut un demers pentru a aduce cât mai mult din experiența online în magazinele fizice.
Zara a deschis primul concept store în Westfield Stratford, Londra, care oferă clienților ocazia de a proba hainele în magazin, pentru ca apoi acestea să le fie livrate acasă.
Cumpărăturile facute în magazin pana în ora 14:00 sunt livrate în aceeași zi. Plata se realizeaza online, prin Bluetooth, la casa de marcat specială, ori, pentru a evita orice fel de coadă, direct prin aplicația Zara.
Noul Zara concept store va fi deschis publicului până la finalul lunii mai, după care, va fi înlocuit cu un nou flagship store al brandului. Avantajele concept store-ului se doresc a fi implementate în cât mai multe magazine Zara odată ce va fi testată tehnologia. Pe lângă sistemul de plată care scutește clienții de cozi și aglomerație, și, în același timp, reduce numărul de angajați de care este nevoie în magazin, noul Zara vine cu un sistem de recomandare de produse. Tehnologia este implementată într-o serie de oglinzi speciale care au abilitatea de a scana și recunoaște codul de bare al produselor, propunând recomandări suplimentare de piese, pe baza celor alese de cumpărător. De asemenea, vitrina magazinului este construită din pereți de sticlă cu senzori speciali care afișează proiecții cu imagini din colecțiile noi în momentul în care clienții se apropie de ea.
Viitorul modei sună bine. 🙂
Foto: Zara