Inditex, al treilea mare producător de articole de îmbrăcăminte din lume, care include, printre altele, branduri precum Zara, Massimo Dutti sau Pull&Bear va produce până în 2025 modă responsabilă, adică va folosi la fabricare numai materiale care nu au un impact neagtiv asupra mediului.
Zara, care aduce 70% din vânzările gigantului de retail, este primul brand popular care își ia un astfel de angajament. Acesta nu este singurul obiectiv stabilit de Inditex. Până în 2025, compania vrea ca 80% din energia consumată de sediile, fabricile și magazinele sale să provină din resurse reutilizabile și să producă 0% deșeuri provenite din arderea mărfii nevandute.
Aceste inițiative au venit mai ales la presiunea consumatorilor, care le cer giganților din retail să impună parctici etice de producție și responsabilitate în fabricarea și vânzarea de îmbrăcăminte, mai ales în urma excesului de stocuri nevândute, care sunt distruse prin ardere, iar acest lucru are un grad ridicat de poluare.
Foto: Zara